Polagra 2015

Od wczoraj w Poznaniu trwają Międzynarodowe Targi Polagra, impreza potrwa do 24 września. Branża alkoholowa jest skromnie reprezentowana przez kilku importerów win i pojedyncze stoiska z mocnymi alkoholami, które zajmowały niewielką część pawilonu 6A (Polagra Food) obok firm masarskich. Brakuje dużych marek i ważnych importerów.


Wystawiają się głównie debiutanci, marki, które nie mają jeszcze w Polsce dystrybucji. Ciekawą ofertę wódek przedstawiła fińska firma Global Drinks Finland, właściciel marek: Laplandia Vodka, Finntastic i Moses. Firma działa w Laponii, już w regionie przybiegunowym. Woda do zestawiania ich wódek nie jest poddawana osmozie, a jedynie filtrowana. Linia Laplandia to wódki pszeniczne, z dodatkiem słodkiego ksylitolu (cukier z drewna brzozy) oraz naturalnych składników smakowych. Linia obejmuje osiem wódek: czysta, miętowa, kawowa, ananasowa, cytrynowa, kokosowa, z sokiem owoców açaí, a także czysta Laplandia Eclipse Limited Edition, wyraźnie słodka od ksylitolu. Smakowe mają 37,5%, czyste 40%, filtrowane są przez skały, płytki miedziane i bawełnę. Jest też wódka superpremium (ponad 300 euro butelka) w kryształowych karafkach. To pszeniczny spirytus z dodatkiem zamiast wody – soku z rosnących w Laponii odmian podbiegunowych brzóz. Tu również dodano ksylitol, a także trochę sproszkowanego rogu renifera, który jakoby jest afrodyzjakiem. Moc – 50,5%. Ich wódka Finntastic to ekonomiczna czysta pszeniczna, natomiast linia Moses to wódki koszerne, destylowane z melasy. W eleganckich butelkach, pokrytych złotem i platyną, z okienkiem przedstawiającym Mojżesza. Jest wersja czysta i bardzo udana daktylowa, kosztują po 32 euro. Wydaje się, że znacznie większe szanse na sukces w Polsce ma linia Laplandia.
Innym debiutantem na Polagrze jest ukraińska wytwórnia Stanislavska Trading Co. z Ivano-Frankovska. Powstali w 2006 roku. Robią wódki pszeniczne, lekko aromatyzowane, do ich zestawiania wykorzystują wodę z górskich potoków w Karpatach. Sztandarowy produkt to bardzo udana wódka czysta klasy premium Tsisraska Zolota, inne wódki to m.in.: Frankoff, Frankivska czy Legenda. Mają też ziołowe balsamy – Podkarpacki (45%, z dodatkiem nalewów na orzechy włoskie) i Karpacki (42%, z nalewem na orzechy i na morsy wiśniowe).
Trzecia firma, która szuka w Polsce dystrybutora, to Iberia Products. Mają w naszym kraju dystrybucję win, ale szukają partnera do sprzedaży mocnych alkoholi. Na ich stoisku można było spróbować portugalskiej bagaceiry (alkohol z wytłoków winogron) pochodzącej z organicznych upraw winnicy Courelas da Torre, a także pierwszego ginu z Doliny Douro – Cobalto 17. Stworzyli go Edgar Rocha i Miguel Guedes. Destylowany w tradycyjnych alembikach, jest bardzo aromatyczny. Poza jagodami jałowca bardzo wyczuwalny jest kardamon i skórki limonki, inne składniki to m.in. cytryny Lucia, mięta oraz czerwone winogrona Amarela (Trincadeira) z winnic Douro.
Poza tymi trzema nowicjuszami w Poznaniu swoje wódki, w tym szeroką ofertę private lebels, pokazuje wytwórnia Polanin ze Środy Wielkopolskiej, a także białoruskie Belako, znana już w Polsce duża firma z Mińska, specjalizująca się w wódkach i ziołowych likierach. Sprzęt do destylacji prezentuje polski przedstawiciel niemieckiej firmy Kothe.
I tyle, jeszcze kilka stoisk z winami, z piwem, a głębiej już mięsa, wędliny, sery. Oferta alkoholowa na Polagrze mocno rozczarowuje.

1 komentarz do “Polagra 2015”

Komentarze są wyłączone.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!
Zniżka EARLY BIRD -10% do 31 marca.

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.