Pernod Ricard – właściciel marki Absolut Vodka – ogłosił niedawno, że wprowadza innowacyjną, papierową zakrętkę do butelek tek wódki. Nowe zamknięcie powstało we współpracy ze szwedzkim start-upem Blue Ocean Closures (BOC), specjalizującym się w rozwiązaniach zamknięć opakowań z włókien celulozowych. Zakrętka jest wykonana w 100% z włókien papierowych, z cienką barierą bio-based materiału od wewnątrz, co zabezpiecza przed wilgocią i pozwala zachować szczelność. Jest w pełni nadająca się do recyklingu razem z papierem, co redukuje ilość plastiku jednorazowego użytku. Testy pilotażowe obejmują butelki Absolut w Szwecji i kilku innych rynkach europejskich. Marka testowała wcześniej papierowe butelki (we współpracy z Paboco The Paper Bottle Company).
Absolut już produkuje butelki ze szkła zawierającego do 50% szkła z recyklingu. Marka planuje pełne wdrożenie nowej zakrętki, jeśli testy pilotażowe zakończą się sukcesem pod względem trwałości i funkcjonalności (szczelność, ergonomia) oraz znajdą uznanie konsumentów. Długoterminowo to rozwiązanie może być zastosowane także w innych markach z portfela Pernod Ricard.