O firmie

Aqua Vitae to firma specjalizująca się w rynku mocnych alkoholi, najważniejszy w Polsce wydawca prasy, literatury branżowej oraz internetowego serwisu, który codziennie dostarcza informacje o wydarzeniach z życia alkoholowej branży.

W styczniu 2015 roku wyszedł pierwszy numer dwumiesięcznika „Aqua Vitae”. Wcześniej, bo pod koniec 2013 roku, wystartował internetowy serwis o mocnych alkoholach Spirits.com.pl, a wkrótce po nim codzienny bezpłatny newsletter. Takie były początki.

Firma Aqua Vitae powstała z inicjatywy Łukasza Gołębiewskiego, przez wiele lat wydawcy książek i czasopism, dziennikarza i publicysty, przez ponad dziesięć lat związanego z „Rzeczpospolitą”. W lipcu 2010 roku narodził się pomysł prowadzenia codziennego leksykonu mocnych alkoholi w formie bloga. Szybko rosnąca liczba czytelników i duży odzew były impulsem do inwestycji w rozbudowany serwis internetowy, a doświadczenia z rynku wydawnictw i prasy zaowocowały kolorowym papierowym magazynem o mocnych alkoholach. Serwis Spirits.com.pl ma obecnie ok. 70 tys. aktywnych użytkowników miesięcznie i jest największym w Polsce źródłem wiedzy o rynku mocnych alkoholi. Liczba użytkowników od początku istnienia serwisu przekroczyła 1,5 mln. Baza serwisu to blisko 12 tys. autorskich artykułów o alkoholach. Codzienny newsletter dociera do blisko 5000 użytkowników, a profil na Facebooku śledzi ponad 3000 osób. W połowie 2021 roku staraniem Aqua Vitae rozpoczęła działalność zamknięta grupa społecznościowa Degustujemy (www.facebook.com/groups/degustujemy), która w ciągu dwóch lat zgromadziła 2500 uczestników konwersacji o alkoholach.

Magazyn „Aqua Vitae” dociera do najlepszych barów, do restauracji i sklepów z mocnymi alkoholami, a także do prenumeratorów w liczbie 1500 egz. Wśród autorów związanych z pismem są m.in. znane branżowe pióra: Łukasz Czajka, Tomasz Falkowski, Rajmund Matuszkiewicz czy Bogumił Rychlak. W komitecie redakcyjnym zasiadają m.in. Jarosław Buss i Mirosław Pawlina – znani promotorzy mocnych alkoholi w Polsce. Od 2020 roku czasopismo jest także dostępne do czytania bezpłatnie w formie cyfrowej, początkowo na platformie ISSUU, obecnie FLIPHTML5. Pozwoliło to podwoić liczbę odbiorców magazynu. Wiele treści dostępnych jest w naszych kanałach społecznościowych – Facebook, Instagram, YouTube.

Aqua Vitae przygotowuje i wydaje książki o alkoholach, dotychczas to już ponad 20 pozycji. Opracowuje także materiały dydaktyczne i szkoleniowe związane ze sztuką degustacji.

Firma Aqua Vitae organizuje szkolenia i degustacje. Prowadzi klub – Spirits Tasting Club – w którym jest ponad 450 członków. Degustacje organizowane są w znanych warszawskich lokalach, m.in. Kita Koguta, Kiti, Klar czy Rest. Baczewskich, we współpracy z producentami i importerami mocnych alkoholi, m.in. firmami: M&P, Tudor House, Pinot Wine & Spirits, Vininova, United Beverages, MV Poland, Pernod Ricard, CEDC, Stock Polska, Moët Hennessy, Brown-Forman, Ambra, Ice-Full, Spirit Depot, Cerville Investments, Marani, Marzadro, Chopin, Maurer, Piasecki/Mazurskie Miody, Eventownia, Copernicus, Polugar, Dom Wina, Manufaktura Wódki, BZK-Alco, Wolf & Oak, Drake Distillery, Podkarpacka Manufaktura Okowity, Podole Wielkie, Urbanek, Legacy, Smarduch Family Distillery, Mikrogorzelnia, Breslauer, Wrocławskie Studio Alkoholi, Dyssov, OnSpirit czy Świat Whisky, a także z producentami zagranicznymi i przy wsparciu ambasad. Do połowy 2023 roku odbyło się ok. 350 spotkań degustacyjnych zorganizowanych przez Aqua Vitae. Poza otwartymi spotkaniami klubowymi firma organizuje zamknięte spotkania w formie warsztatów, podczas których przedstawiane są unikatowe trunki, mowa jest o ich produkcji, specyfice, historii, smaku i kulturze degustacji. Spotkania takie skierowane są do: pracowników sklepów z alkoholami, pracowników restauracji, drink barów, firm i osób indywidualnych. Eksperci Aqua Vitae doradzają w zakresie doboru mocnych alkoholi do baru i do sklepu, tak by wyróżniał się kompleksową i unikatową ofertą, czy pomagają w układaniu karty alkoholi wraz z notami degustacyjnymi.

Od marca 2020 roku, wraz z początkiem pandemii koronawirusa, firma rozpoczęła cykl szkoleń i degustacji online – Akademia Wina online i Mocny Poniedziałek. Cykl ten na stałe wszedł do kalendarza imprez, kontynuowany także po zniesieniu sanitarnych ograniczeń w organizacji imprez. Z degustacji online korzysta wiele osób mieszkających z dala od centrum dużych miast, o ograniczonym dostępie do klasycznych spotkań klubowych. Spotkania te powstają we współpracy z salonem M&P Strzelecka w Warszawie, skąd są nadawane przez platformę Zoom, tu także odbywa się stacjonarna część degustacji. Łącznie do połowy 2023 roku w degustacjach online wzięło udział ponad 250 osób.

Firma Aqua Vitae pomaga w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i w poszukiwaniu dystrybutorów na polski rynek, a także w poszukiwaniu producentów dla private labels i opracowaniu receptur. We współpracy z polskimi destylarniami powstało w ostatnich latach kilka marek wódek dla odbiorców z Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, czy Algierii, a także kilka receptur ginów obecnych na polskim rynku. Wypuściliśmy także kilka unikatowych kolekcjonerskich butelek, jak miniaturka wódki ziemniaczanej, przygotowana wspólnie z firmą Podole Wielkie, Musztardówka Wódka Alembikowa z Gorczycy Białej (w pojemnościach 0,05, 0,275 i 0,7 l) wspólnie z firmą Wolf & Oak, własne butelkowanie single cask whisky Kilchoman wspólnie z M&P. W 2023 roku poszerzyliśmy ofertę o własną markę wódek smakowych Bon Ton, wypuszczanych w limitowanych numerowanych seriach razem z firmą OnSpirit. Zadebiutowały oryginalne receptury, wódki o smaku: żurku, wędzonych śledzi i kwaśnicy. W planie są kolejne smaki. Seria spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony restauratorów.

Firma uczestniczy w większości krajowych imprez branżowych oraz w targach ProWein w Düsseldorfie. Organizuje konkursy i przyznaje wiele branżowych nagród. Najważniejsze są przyznawane od 2015 roku nagrody dla Alkoholi Roku (wybieranych w wielu kategoriach, za każdym razem z ponad tysiąca nowych próbek). Od 2018 roku nagradzane są debiuty alkoholowe na polskim rynku. Aqua Vitae organizuje też tematyczne zawody typu blind tasting, także na potrzeby badań zlecanych przez producentów. W takich panelach degustacyjnych uczestniczy od kilkunastu do trzydziestu osób.

We wrześniu 2018 roku Aqua Vitae po raz pierwszy zorganizowała imprezę pod nazwą Warsaw Spirits Competition. W 2024 roku odbyła się szósta edycja konkursu, do której zgłoszono 400 próbek. Łącznie w konkursie w latach 2018-2023 medale otrzymało ponad 1300 alkoholi z całego świata. Siódma edycja Warsaw Spirits Competition odbędzie się w listopadzie 2023 roku. Od 2022 roku gala wręczania dyplomów i medali połączona jest z Festiwalem Warsaw Spirits Competition, imprezą dla producentów, importerów i konsumentów, podczas której spróbować można nagrodzone w konkursie trunki.

Zapraszamy do współpracy i do kontaktu:

biuro@spirits.com.pl

http://www.facebook.com/aquavitaenews

http://www.facebook.com/groups/degustujemy

http://www.instagram.com/golebiewski_master_of_spirits

http://www.youtube.com/@aquavitae1

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.