Atrakcje festiwalu Whisky Live Sopot

Pierwsza edycja Whisky Live Sopot zbliża się wielkimi krokami. Festiwalowe premiery, warsztaty, konkursy, sesje masterclass – wszystko to już 3 czerwca w Sopocie. Goście festiwalowi będą mogli spróbować około 100 różnych gatunków whisky z kilkunastu krajów. Pojawią się przedstawiciele kolebki whisky, Irlandii oraz Szkocji. Nie zabraknie również reprezentantów egzotycznych regionów jak: Szwecji, Indii, Włoch, Tajwanu czy Islandii. Planowane są także krajowe premiery zagranicznych nowości – wśród nich m.in. Floki, pierwszy islandzki alkohol wyprodukowany z islandzkiego jęczmienia przez destylarnię Eimverk Distillery. Swojego reprezentanta będą miały również Włochy, kojarzone bardziej z winem niż whisky. W Sopocie degustowane będą produkty z włoskiej destylarni Puni, zlokalizowanej w Alpach w południowym Tyrolu. Z sąsiadującej z Włochami Austrii przyjedzie do Sopotu Waldviertler Whisky JH (od inicjałów pomysłodawcy Johanna Haidera). Dojrzewająca w beczkach z lokalnej dębiny, a dokładniej austriackiego dębu Manhartsberger. Słodka, pachnąca miodem, wanilią, dostępna też w wersji z prażonym słodem – dodatkowo ewoluująca nutami czekolady czy świeżo mielonej kawy. Kolejna premiera to Ardbeg Kelpie – whisky dojrzewająca w beczkach wykonanych z dębu, rosnącego nad Morzem Czarnym, rzadko używanym do produkcji whisky (który nadaje wyjątkowej intensywności najbardziej dymnej, torfowej malt whisky z wyspy Islay). Warto również wspomnieć o debiucie na polskim rynku whisky Big Peat’s Pals – najnowszej, limitowanej edycji, przygotowanej na tegoroczny Feis Ile. Na etykiecie znalazło się 300 twarzy miłośników tej whisky z całego świata. Tym razem, po raz pierwszy w historii, Big Peat po zestawieniu został poddany procesowi finiszowania w beczce po sherry.

Niespodzianka czeka na fanów mocnego rocka – na festiwalu pojawi się także whisky single malt legendarnej kapeli Motörhead, Mackmyra Motörhead XXXX. Co ciekawe, muzycy nie tylko użyczyli swojego wizerunku, ale również aktywnie uczestniczyli w procesie jej powstawania. Jak podaje producent, brytyjscy rockmani samodzielnie wybierali beczki i konsultowali ostateczne efekty z master blender destylarni, Angelą D’Orazio. Choć alkohol powstał w 2015 roku, na czterdziestolecie założenia zespołu, do Polski dotarł dopiero teraz. Co ważne – na te osoby, które zakupią whisky grupy Motörhead, czeka konkurs z oryginalnymi koszulkami zespołu Motörhead w tle.
Atrakcji nie zabraknie także dla wielbicieli… nalewek. Na Festiwalu pojawi się marka Sen, która znana jest ze szczególnej dbałości o swoje trunki – od zebrania owoców po napełnianie butelek alkoholem, wszystko robione jest ręcznie. I tak Sen Deep Noir to propozycja dla smakoszy słodkich trunków, w której nie brakuje rozgrzewającego smaku nalewki z czeremchy i marcepanowego aromatu. Z kolei Sen Heavy Wood to idealna nalewka dla osób, które cenią wytrawny smak alkoholi – orzeźwiający smak owoców miesza się ze świeżą nutą aromatu z malin, fig oraz mandarynek.
Nie zabraknie stałego elementu krajobrazu festiwalowego, czyli dedykowanych sesji Masterclass. „Masterclass Teeling – Magia Beczki” to podróż po limitowanych edycjach whiskey Teeling, z których każda ma zupełnie inną charakterystykę, albowiem dojrzewała w innej beczce. Z kolei „Masterclass Glenfiddich” stanowi łakomy kąsek dla fanów szkockich single malt. W trakcie spotkania degustowane będą edycje butelkowane po 15, 19 i 30 latach spędzonych w dębowych beczkach. Do wypróbowania będzie również Glenfiddich Snow Phoenix – limitowana edycja upamiętniająca dramatyczny moment w historii Glenfiddich (jest ona połączeniem wybranych destylatów, leżakowanych w beczkach po sherry oloroso oraz beczkach po bourbonie z magazynu, w którym zawalił się dach po bardzo mocnych opadach śniegu). Glenfiddich jest jedyną w Szkocji, która używa do produkcji wody z pojedynczego źródła (Robbie Dhu). Podczas ostatniej sesji – „Masterclass Glenmorangie i Ardbeg, czyli Piękna i Bestia w świecie whisky”, nastąpi wspomniana premiera limitowanej edycji Ardbeg Kelpie. Odbędzie się to w ramach dorocznego wydarzenia Ardbeg Day.
Z myślą o tych, którzy – poza bogatym aromatem i smakiem – widzą również w whisky narzędzie inwestycyjne zaplanowano specjalne szkolenie „Jak zarobić na whisky?”. Jest ono odpowiedzią na rosnące zainteresowanie alternatywnymi inwestycjami, które w dobie niskich stóp procentowych oraz wysokiej zmienności na rynkach finansowych stają się coraz popularniejszym rozwiązaniem.
Na tych, którzy chcą zgłębić naturę whisky i poznać sekrety jej degustacji, czeka warsztat „Whisky bez tajemnic”. W czasie prelekcji uczestnicy poznają różne „triki” związane z whisky, które pozwolą spojrzeć na „aqua vitae” z nieco innej strony. Gdzie tkwi tajemnica whisky? Czy rodzaj użytej beczki ma znaczenie? Jak ważna jest woda użyta do produkcji? Highlands czy Lowlands? O co chodzi z bourbonami? O tym na warsztacie.
Na koniec warto dodać, iż na miłośników bursztynowego trunku czekać będzie Cocktail Bar – a w nim orzeźwiające koktajle na bazie whisky Teeling Small Batch, idealne na czerwcowe orzeźwienie. Co ważne, w cenie biletu degustowane będą także osiemnastoletnie wersje whisky.
Wszystkie z nich, dostępne będą do kupienia w specjalnej, niższej cenie w przygotowanym na okoliczność WLS 2017 sklepie festiwalowym.
Na uczestników Whisky Live Sopot czekać będzie również Stacja Dram oraz szereg konkursów z atrakcyjnymi nagrodami. Przypomnijmy, że wydarzenie odbędzie się 3 czerwca br. niemal w samym centrum Trójmiasta, tuż przy sopockim molo, w Hotelu Sheraton. Więcej informacji o Festiwalu znajduje się na www.whiskylivesopot.com.

Program godzinowy Whisky Live Sopot 2017
12:00 Wykład „Jak zarobić na whisky?”
13:00 Rozpoczęcie imprezy
13:30 Masterclass Glenfiddich
15:00 Masterclass Teeling – Magia beczki
15:30 Warsztaty „Whisky bez tajemnic”
17:30 Masterclass Glenmorangie i Ardbeg – Piękna i Bestia w świecie whisky
17:30 Warsztaty „Whisky bez tajemnic”
19:00 Ogłoszenie wyników Quizu Motorhead
19:30 Ogłoszenie wyników Konkursu wiedzy na temat rynku whisky. Organizator: Citi Handlowy, Partner: Tudor House
20:00 Ogłoszenie wyników Konkursu Teeling Cocktail
20:30 Ogłoszenie wyników Konkursu #whiskylivesopot
21:00 Zakończenie imprezy

Whisky Live Warsaw (www.whiskylivewarsaw.com) – impreza organizowana pod szyldem Whisky Live przez Tudor House, miejsce spotkań klientów indywidualnych, blogerów, dziennikarzy, restauratorów, hotelarzy, hurtowników i przedstawicieli świata biznesowego. Na świecie wydarzenie organizowane jest od 2000 roku. Pierwsza edycja odbyła się w Londynie, by od tamtego czasu objąć swoim zasięgiem 28 miast na całym świecie. Tudor House Ltd. (www.tudor-house.pl) – firma działająca od 1995 roku na polskim rynku, największy importer alkoholi typu Premium. Jej właściciel – Jarosław Buss, jest niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie whisky. Jako pierwszy Polak w historii sędziował prestiżowe zawody World Whiskies Awards, odbywające się raz do roku w Londynie.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.