3 czerwca w warszawskim Centrum Handlowym Promenada w Warszawie został otwarty pierwszy w Polsce sklep z alkoholami litewskiej sieci Bottlery. Właścicielem marki jest MV Group, lider na rynku alkoholi w krajach bałtyckich, a u nas za rozwój Bottlery będzie odpowiadać spółka MV Group Distribution PL. Firma planuje otwieranie 3-4 salonów rocznie, kolejne planowane otwarcia to Stary Browar w Poznaniu i Magnolia Park we Wrocławiu. Na Litwie działa 20 sklepów Bottlery, w takich miastach jak: Wilno, Kowno, Kłajpeda, Druskienniki, Nida czy Połąga. Asortyment to ponad 1000 etykiet win i alkoholi mocnych, koktajle RTD, składniki do samodzielnego przygotowania drinków oraz artykuły delikatesowe: oliwki, chrupkie pieczywo, suszona wołowina czy oryginalne warianty chipsów. Znaczną część oferty mają stanowić produkty dostępne na wyłączność, w tym rzadkie i limitowane edycje. W planie jest też inwestycja w rozwój e-commerce.
– Drogą do sukcesu na Litwie było połączenie unikalnej oferty produktowej, innowacyjności, oryginalnego konceptu wizualnego butików z profesjonalną obsługą i ciekawymi programami lojalnościowymi. Naszym celem w Polsce będzie zapewnienie konsumentom równie wysokiej jakości. W pierwszej kolejności zawitamy do dużych miast, ale będziemy też uważnie badać potencjał miast średniej wielkości – zapewnia Robert Walewski, dyrektor generalny MV GROUP Distribution PL.
Znaczna część asortymentu Bottlery to produkty dostępne wyłącznie w tej sieci – rzadkie edycje i limitowane kolekcje starannie wybrane przez ekspertów marki. Konsumenci mogą liczyć zarówno na propozycje budżetowe na każdą okazją, jak i ekskluzywne trunki z segmentu ultra prestige. W ofercie nie zabraknie także polskich win, wyjątkowych wódek i okowit, które podkreślą lokalny charakter miejsca.
– W Polsce przybywa dojrzałych konsumentów, oczekujących produktów i usług najwyższej jakości. Oferujemy im nie tylko doskonałe alkohole premium, ale też unikatowe doświadczenie zakupowe. Taka synergia zamienia zakupy w inspirującą podróż po świecie wyjątkowych trunków i smaków. Wiedza zdobyta na innych rynkach pozwala nam udoskonalić ofertę tak, aby sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających koneserów, a tym dopiero rozpoczynającym tę przygodę pomóc rozwijać pasję – mówi Robert Walewski.
Wejście Bottlery na polski rynek wpisuje się w trend rosnącej sprzedaży alkoholi premium w Polsce. Jak wynika z raportu KPMG Rynek dóbr luksusowych w Polsce z grudnia 2024, ten segment wzrósł w 2024 roku o 4,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a wartość sprzedaży osiągnęła poziom 1,5 mld zł. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty wysokiej jakości, specjalne edycje oraz rzemieślnicze destylaty i zdaniem autorów raportu w kolejnych latach ten trend jeszcze się umocni.



