Bumbu w Pernod Ricard

19 października w siedzibie Pernod Ricard w Warszawie, na jedenastym piętrze biurowca Lumen i panoramą miasta w dole, odbyła się degustacja rumów Bumbu, a także ginu McQueen and the Violet Fog. Pernod Ricard jest obecnie wyłącznym dystrybutorem marek, a także udziałowcem Sovereign Brands, firmy która stoi za sukcesem Bumbu. Wcześniej przez kilka lat dystrybucją Bumbu w Polsce zajmowała się firma The Last Port. Degustację prowadził ambasador marek, Janis Chilay z Rygi.

Sovereign Brands powstała jako rodzinna firma, założona w 1999 roku przez braci, Bretta i Briana Berish. Poza Bumbu mają markę ginu McQueen and the Violet Fog, a także wina musujące robione w Burgundii – Luc Belaire i francuski likier Villon. Ich produkty obecne są na ponad 100 rynkach. Inwestycja Pernod Ricard pozwoli w ciągu najbliższych dwóch lat poszerzyć portfolio produktów o sześć nowych kategorii.
Bumbu to rumy z Barbadosu i Panamy. Leżakowane, zestawiane i butelkowane w tych dwóch miejscach. Symbol na butelce ma przedstawiać krzyż na starych pirackich mapach, którym oznaczano skarb.
Bumbu Original to destylat z Barbadosu z West Indies Rum Company, a wykorzystana do produkcji melasy trzcina cukrowa jest aż z ośmiu różnych państw Karaibów i Ameryki Południowej. To rum leżakowany w beczkach po bourbonie przez średnio 5-6 lat, choć są tu też destylaty piętnastoletnie. Jest tu rum infuzjowany, z dodatkiem naturalnych aromatów, m.in. to: wanilia z Madagaskaru, karmel, cynamon, banany. Na części rynku z mocą 35%, w Europie obecnie 40%. Podczas spotkania prowadzonego przez Janisa Chilaya podano orzeźwiający koktajl Bumbonic, to wersja Original z tonikiem. Inny sugerowany koktajl to klasyczny rum sour.
Bumbu XO jest bardziej wytrawny, bez żadnych dodatków, leżakowany 6-15 lat w beczkach po bourbonie i finiszowany przez sześć miesięcy w beczkach po sherry oloroso. Trzcina cukrowa jest z Panamy, tu też odbywa się destylacja w zakładzie CLN – Consorcio Licorero Nacional.
Najmłodszy w rodzinie jest śmietankowo-rumowy likier Bumbu Crème. Ma 15%, są tu dodane m.in.: kokos, cynamon, kardamon, mięta, oczywiście śmietanka. Podstawę stanowi leżakowany kilka lat rum z Panamy. Pasuje do piña colada, do ice coffee, jak i do podawania sam na lodzie, do deserów.
Ostatnim przedstawionym produktem był gin McQueen and the Violet Fog. Powstał w Brazylii, destylat trzcinowy jest z alembików z destylarni w Jundiaí, jak do cachaça. Wykorzystano 21 botaników, m.in.: trawa cytrynowa, skórki pomelo, korzeń irysa, kmin, rozmaryn, bazylia. Aromat jest pełen ziół, zwłaszcza rozmarynu i bazylii, ale też kwiatów, a w smaku wyraźnie czuć trzcinowy bazowy alkohol.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.