Spirits, Wydarzenia
konkursy, wódka

Butelka Björn nominowana w konkursie Art of Packaging 2019

Butelka Björn nominowana w konkursie Art of Packaging 2019

Udostępnij:

Butelka wódki Björn, produkowanej przez BZK Alco, została nominowana w Art of Packaging 2019 w kategorii „Pragnienia”. Ideą konkursu jest promowanie kreatywności i innowacyjności w branży opakowań na rynku polskim i zagranicznym.


Opakowanie wódki czystej Björn jest nowoczesne, designerskie i zdecydowanie wyróżnia się wśród innych produktów w swojej kategorii. Butelka pokryta jest literniczą teksturą zainspirowaną wyglądem run ciosanych w kamieniu. Opowiada historię króla Wikingów, a aby ją odczytać trzeba kilkukrotnie obrócić produkt. Doskonale komunikuje moc trunku i jego aksamitny smak. Wódka dostępna jest w dwóch wersjach, w czarnej butelce oraz matowo-białej.
– Design butelki Björn jest innowacyjny, nowoczesny i niepowtarzalny. Idealnie wpisuje się w światowe trendy we wzornictwie – mówi Andrzej Zalewski, dyrektor marketingu BZK Alco. – To bardzo wyrazisty produkt, zdecydowanie wyróżnia się na sklepowej półce, podobnie jak trunek, który zawiera butelka. Mocny, aksamitny smak zawdzięcza siedmiokrotnej destylacji, dzięki czemu wytwarzany alkohol jest krystalicznie czysty, bez żadnych zanieczyszczeń chemicznych – dodaje Andrzej Zalewski.
Projekt butelki był wzorniczym wyzwaniem. Prosty przekaz musiał połączyć w sobie silny koncept marki i równocześnie wyróżnić się wśród konkurencyjnych produktów branży spirytusowej.
– Wdrożenie butelki wymagało niezwykłej precyzji od projektantów i inżynierów – mówi projektantka butelki Magdalena Jabłońska ze studia Spiritus Movens. – Trzeba było przemyśleć każdy, nawet najmniejszy element opakowania. Ważny był każdy detal, w tym nawet długość pojedynczego słowa w tekście opasującym opakowanie. W grawerowanej powierzchni nie mogło zabraknąć płaskich miejsc na kod paskowy oraz etykiety.
Konkurs Art of Packaging, organizowany od 2006 roku przez European Media Group, wydawcę m.in. branżowego miesięcznika „Packaging Polska”, promuje branżę nowoczesnego przemysłu opakowań, innowacyjność i kreatywność na rynku, zarówno polskim, jak i zagranicznym. Jury szczególną uwagę zwraca na rozwiązania funkcjonalne, będące zarazem twórcze, designerskie, o wyjątkowej formie.

Powiązane artykuły

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana w październiku 2025 roku z mocą 55%, whisky najpierw cztery lata spędziła w beczkach […]

Alkohole dnia
single malt, whisky szkocka

Zabutelkowana we wrześniu 2025, już 28. edycja Springbank 12YO CS. Leżakowana wyłącznie w beczkach po […]

Degustacje, Degustujemy
degustacje

Podczas Festiwalu Warsaw Spirits Competition będzie można wziąć udział w limitowanej degustacji jednej z Beczek […]

Lektury
recenzje, wino

Najnowsza książka Tomasza Prange-Barczyńskiego mówi o tym jak łączyć potrawy z winem i wina z […]

Wydarzenia
rynek

CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]

Alkohole dnia
grappa

Zrobiona z mieszanki różnych wytłoczyn po produkcji win, leżakowana w beczkach z francuskiego dębu. Butelkowana […]

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.