Campari Group zgodziła się sprzedać markę wermut Cinzano włoskiej firmie Caffo Group 1915 za 100 milionów euro. Zgodnie z umową Caffo Group 1915 będzie właścicielem marki wermutów i win musujących Cinzano, a także firmy Frattina, zajmującej się grappą i winem musującym.
Campari z siedzibą w Mediolanie poinformowało, że sprzedaż była częścią jej działań mających na celu pozbycie się marek niebędących jej podstawową działalnością w celu „zwiększenia koncentracji handlowej i marketingowej” na kluczowych markach napojów spirytusowych, uproszczenia operacji i zmniejszenia zadłużenia.
W 2024 roku sprzedaż netto Cinzano i Frattina wyniosła łącznie 75 mln euro, przy średniorocznej stopie wzrostu wynoszącej 5% w ciągu ostatnich czterech lat. Marki te stanowiły 2% całkowitej sprzedaży netto Campari Group.
Caffo Group 1915 z siedzibą w Kalabrii jest właścicielem m.in. marki Vecchio Amaro del Capo, która jest uważana za lidera rynku likierów amaro w tej kategorii we Włoszech.
Umowa nie obejmuje zakładów produkcyjnych we Włoszech i Argentynie, gdzie Campari produkuje także inne niż Cinzano marki. Obejmuje ona całą własność intelektualną, zapasy wyrobów gotowych, niektórych pracowników, część sprzętu produkcyjnego we Włoszech, umowy handlowe, a także inne powiązane aktywa. Caffo Group 1915 i Campari Group podpiszą umowę produkcyjną we Włoszech i Argentynie, aby zachować ciągłość dostaw Cinzano. Campari będzie również tymczasowo dystrybuować produkty Cinzano na rynkach takich jak: Argentyna, Hiszpania, Meksyk, Rosja, Korea Południowa i Republika Południowej Afryki.
Oczekuje się, że transakcja zostanie zamknięta do końca tego roku.
Założona w 1757 roku firma Cinzano została kupiona przez Campari w 1999 roku. Frattina dołączyła do portfolio grupy poprzez zakup Fratelli Averna w 2014 roku za 103,75 mln euro. Umowa z Fratelli Averna obejmowała przejęcie Averna (wówczas drugiej najlepiej sprzedającej się marki amaro we Włoszech), bitter Braulio na bazie ziół, likieru Limoncetta i Frattiny.
Grupa Campari jest właścicielem dwóch najlepiej sprzedających się marek bitterów na świecie, Aperol i Campari. Obie marki zdołały zwiększyć swoje wolumeny w 2024 roku, podczas gdy konkurenci, Jägermeister i Ramazzotti należący do Pernod Ricard, odnotowali spadek.
W pierwszym kwartale 2025 roku Campari odnotowało spadek całkowitej sprzedaży o 4,2%. Jego największy oddział, House of Apéritifs (44% sprzedaży grupy), spadł o 1%.
W ramach restrukturyzacji Campari Group chce też sprzedać swój jedyny zakład produkcyjny w Australii.