(Чeрный аист) to wprowadzona w 2001 roku na rosyjski rynek marka brandy, destylowanej z francuskich win. Nazwa (także: Cigogne Noire lub Black Stork, w zależności od tego na jaki rynek jest kierowana) określa czarnego bociana, który widnieje na etykiecie. W wersji eksportowej jest to brandy starzona przez okres pięciu lat, o łagodnym smaku, w którym dominują nuty kakao, wanilii, rodzynek, suszonych moreli. Na rynek rosyjski trafiaja także wersje: 3-, 8- i 15-letnie. Producentem jest rosyjska firma Aroma, ale osobna gorzelnia znajduje się także na Łotwie (Janualko i Aroma Floriss), gdzie brandy także jest butelkowana, Aroma ma też swoje zakłady w Mołdawii, skąd Cherniy Aist najczęściej jest eksortowany na rynki Europy Zachodniej (i trafia zwykle do sprzedaży jako mołdawska brandy). Mahoniowej barwy, moc – 38%.