Degustacja whisky Aberlour

12 marca w unikatowym miejscu Hot Herring w Alei Wyzwolenia 3/5, stworzonym z pasją do rzeczy o ponadczasowym charakterze, odbyła się prezentacja whisky Aberlour: 12YO, 16YO, 18YO oraz A’Bunadh. Prowadzący Dariusz Fabrykiewicz, ambasador whisky i alkoholi importowanych w Pernod Ricard ciekawie i ze znawstwem opowiadał o swoich „podopiecznych”.


Destylarnia Aberlour powstała w 1879 roku, jej założycielem był James Fleming – farmer (produkował m.in. jęczmień), filantrop i gorzelnik. Znajduje się w sercu Speyside, jej nazwa w języku gaelickim to „ujście szczebioczącego strumienia” z którego pobierana jest woda do produkcji whisky, dokładnie z górskiego potoku Lour, w miejscu gdzie spotyka się z rzeką Spey, a jeszcze dokładniej ze studni św. Drostana, która znajduje się nieopodal destylarni. Strumień daje wodę miękką, jedyną w swoim rodzaju.
Wyróżniającym elementem przy produkcji whisky jest proces dojrzewania, najpierw w beczkach po bourbonie, a potem po sherry oloroso. Po upływie odpowiedniego czasu whisky z obu rodzajów beczek mieszane są ze sobą. Na każdej butelce napisano motto: „Led Deed Show”. Destylarnia ma na swoim koncie liczne medale i wyróżnienia, w ciągu ostatnich 5 lat – 31 złotych i 41 srebrnych.
Jak rekomenduje producent, Aberlour 12YO o bursztynowo złocistej barwie ma zapach miękki, owocowy z nutą czerwonych jabłek. W smaku dominuję sherry, czekolada, toffi, cynamon i pikantność imbiru. Aberlour 16YO ma kolor zagęszczonego bursztynu, zapach wytrawnych kwiatów, rodzynek i orzechów. Smak słodko-kwiatowy z domieszką przypraw, posmakiem dębu i śliwkowej miękkości. Aberlour 18YO o złocito-kasztanowej barwie ma zapach bardziej złożony, igrają w niej toffi z maślanymi cukierkami i dojrzałą brzoskwinią. Smak moreli w śmietance z nutą dębu i miodową słodyczą. Aberlour A’Bunadh to głębia ciemnego bursztynu o zapachu przypraw, pralin, pomarańczy z mocno zarysowaną sherry oloroso. W smaku pomarańcze, czarne czereśnie, suszone owoce, imbir, oprószone gorzką czekoladą, wzbogacone nutą sherry i dębu.
Każdy z uczestników został obdarzony upominkiem, kieliszkami w oryginalnej tubie Aberlour oraz kuponami rabatowymi m.in. na zakupy w sklepie, który gościł licznie zgromadzonych uczestników degustacji.
– Hot Herring stworzyliśmy z zamiłowania do ubrań, butów i akcesoriów o ponadczasowym charakterze, wykonanych z rzemieślniczą starannością, dbałością o wybór najlepszych materiałów, dopracowanie detali i nadanie każdej sztuce osobistego charakteru – mówi Ewa Pątkiewicz, która razem z mężem prowadzi sklep.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.