Likiery (wódki smakowe) z ekonomicznej półki z Janus SA (obecnie United Beverages) o mocy 30%. Popularne smaki oparte na koncentratach, można je porównywać z serią Bielskich czy Lubelskich smakowych – ten sam poziom cenowy i jakościowy. Dostępnych jest pięć smaków (według producenta „legendarnych”).
Złota Polska Cytrynowa – aromat kwasku cytrynowego, oranżady, cukru. Smak oranżady w proszku, ani kwaśne, ani słodkie, galaretka cytrynowa w posypce cukrowej, kandyzowana skórka cytryny. Zbyt sztuczne.
Złota Polska Grejpfrutowa – w nosie sok z czerwonego grejpfruta, w ustach już nieco gorzej, znów oranżada w proszku, ale trzeba uczciwie powiedzieć, że konkurencja w zakresie grejpfruta nie ma wiele lepszego do pokazania. Niezły składnik drinków, koniecznie mocno schłodzonych.
Złota Polska Pigwowa – aromat nieco wprawia w konfuzję, bo tu czuć mirabelkę, wędzone śliwki, karmel, ale nie pigwę. Smak jest zwyczajnie nie dobry, w dodatku bardziej śliwkowy niż pigwowy. W finiszu jakaś nuta goździkowa. Porażka.
Złota Polska Orzechowa – aromat przyjemny, laskowy, ale też śmietankowy, waniliowy, wafelek, tu nic sztucznego. W ustach przyjemnie, nie za słodko, smak lodów orzechowych, idealne do kawy czy deseru. Na tle konkurencji wypada pozytywnie, nie ma się czego wstydzić.
Złota Polska Wiśniowa – aromat zdominowany przez pestkę, smak amaretto i maraski, nic z polskiej wiśni. Dla mnie nie pijalne, a i do deseru ciężko.