Grupa Deutsche Post DHL przejęła J.F. Hillebrand Group AG i jej spółki zależne za kwotę 1,5 mld euro. Po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zgód regulacyjnych od organów antymonopolowych, przejęcie zostało sfinalizowane. Firmy podpisały umowę kupna w sierpniu 2021 roku. Hillebrand należy teraz w 100% do DHL Global Forwarding, Freight.
– Doświadczenie Hillebrand w logistyce napojów, piwa, wina i alkoholi spirytusowych doskonale uzupełnia nasze portfolio. Zgodnie ze Strategią Grupy 2025, możemy jeszcze bardziej wzmocnić naszą podstawową działalność logistyczną i zapewnić akcjonariuszom korzyści w postaci rentownego, długoterminowego wzrostu – mówi Frank Appel, CEO Deutsche Post DHL Group. – To przejęcie jest dla nas doskonałą okazją, aby dodać szereg usług do naszej oferty wysokiej jakości serwisu frachtu morskiego, co od początku wzmocni zyski i długotrwałe relacje z klientami.
Hillebrand jest teraz częścią DHL Global Forwarding, Freight zarządzanej przez Tima Scharwatha, który będzie również stać na czele połączonych firm Hillebrand i Gori jako prezes zarządu. Cees van Gent, który z powodzeniem zarządzał Hillebrand od 2017 roku, zrezygnował ze stanowiska przewodniczącego rady nadzorczej oraz prezesa zarządu i opuści grupę. Hillebrand i Gori będą ściśle współpracować, wykorzystując efekt synergii wynikający z bogatego doświadczenia obu firm, zwłaszcza w zakresie logistyki napojów, piwa, wina i alkoholi spirytusowych. Gori, firma wyspecjalizowana w usługach dla rynku win i napojów spirytusowych, już od 1998 roku jest częścią DHL Global Forwarding, Freight. Zintegrowane firmy będą działać pod nową marką Hillebrand Gori – a DHL company. Pomyślne zakończenie transakcji wzmocni pozycję Grupy na dynamicznie rozwijającym się rynku spedycji morskiej.
– Fuzja doskonale się sprawdza, gdyż łączy mocne strony globalnej sieci DHL Global Forwarding, Freight z najlepszymi w swojej klasie rozwiązaniami Hillebrand i Gori. Pozwoli nam to na zapewnienie naszym klientom wielu korzyści. Ponieważ modele biznesowe Hillebrand i Gori wzajemnie się uzupełniają, spodziewamy się bezproblemowej integracji. W połączeniu z Gori możemy wykorzystać potencjał synergii i przygotować jeszcze lepsze rozwiązania transportowe dla naszych klientów w przyszłości – mówi Tim Scharwath, prezes DHL Global Forwarding, Freight.
Cobepa, większościowy akcjonariusz Hillebrand, po 16 latach posiadania akcji, sprzedał wszystkie swoje udziały w Hillebrand. W czasie, gdy firma była udziałowcem, zarząd Hillebrand znacząco wzmocnił swoją pozycję lidera na rynku usług spedycyjnych dla beverage i masowych transportów płynów. Zarówno przez rozwój organiczny jak i zewnętrzny a także przez koncentrację na świadczeniu najwyższej jakości usług i orientacji na klienta.
Hillebrand, działając w ponad 90 krajach i zatrudniając ponad 2700 pracowników, ma ogromne doświadczenie w spedycji morskiej i transporcie piwa, wina, napojów spirytusowych i bezalkoholowych oraz innych napojów i substancji płynnych. Najlepsze w swojej klasie systemy IT i narzędzia do obsługi klienta stanowią w Hillebrand podstawę dla wysokiej jakości usług i wyjątkowej obsługi klienta. Hillebrand, oferujący dedykowane rozwiązania w transporcie płynnych towarów masowych, jest też producentem flexitanków, które wyznaczają standardy w tym obszarze usług. Grupa Deutsche Post DHL będzie korzystać z bogatej wiedzy i doświadczenia Hillebrand w dostarczaniu rozwiązań spedycyjnych dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów.
– Koncentrując się na dochodowym filarze działalności i modernizując infrastrukturę IT, DHL Global Forwarding, Freight osiągnął niespotykany dotychczas poziom i znacząco przyczynił się do uzyskania przez Grupę rekordowego zysku 8 mld euro w 2021 roku. Przejęcie Hillebrand dodatkowo wzmocni zorientowane na klienta portfolio usług frachtu morskiego DHL Global Forwarding, Freight i wesprze rozwój biznesu w przyszłości – mówi Melanie Kreis, CFO Deutsche Post DHL Group.
Ważnym elementem Strategii 2025 Grupy Deutsche Post DHL jest wzmocnienie tych filarów działalności, które przynoszą dochód i dalszy rozwój logistycznego biznesu z ukierunkowaniem na zrównoważony wzrost poziomu marży. To potwierdza, że Hillebrand jest atrakcyjnym partnerem, który może przyczynić się do osiągnięcia długoterminowego, dochodowego wzrostu.