Wczoraj Ambra oficjalnie przedstawiła na konferencji prasowej projekt pod nazwą Distillers Limited. Będzie to nowa przestrzeń w sklepach Centrum Wina, specjalnie oznakowana i wydzielona, poświęcona wyłącznie mocnym alkoholom. Projekt będzie sukcesywnie wdrażany w 29 sklepach w ciągu najbliższych miesięcy.
– Od prawie 30 lat zajmujemy się winem i konsumpcją alkoholi. Te doświadczenia przywiodły nas do innej grupy, do mocnych alkoholi, a efektem tego jest projekt Distillers Limited – mówił podczas konferencji Robert Ogór, prezes Ambry, która jest właścicielem sieci sklepów Centrum Wina.
W segmencie alkoholi premium whisky ma niemal równie wysokie przychody jak wódki premium – 2,19 mld zł (wódka premium 2,37 mld zł). Koniaki i brandy to 155 mln zł, rum – 108 mln zł, gin – 93 mln zł. Przyrost sprzedaży whisky w ujęciu 2017 do 2016 to 14%, drugie miejsce zajmuje gin – 11%, trzecie rum – 6%. Sprzedaż wódek premium wzrosła o 2%, brandy o 3%. Rośnie też sprzedaż win, minimalnie spadła sprzedaż piwa.
– Whisky wciąga konsumentów bo podobnie jak wino oferuje wielkie zróżnicowanie i bardzo dużo produktów regionalnych. Chcemy pokazywać rosnącą społeczność małych firm z całego świata, które produkują whisky i inne mocne alkohole – mówił Robert Ogór.
Oferta Distillers Limited to 150 alkoholi premium, w tym 100 whisky, z 14 krajów. Oczekiwania względem nowego konceptu, to 20-30 mln zł obrotu w ciągu pięciu lat. W ofercie Distillers Limited dostępne są m.in.: whisky Kamiki i Yamazakura z Japonii, whisky Omar z Tajwanu, whisky Osokyé z Francji, wytwarzana przez rodzinę Godet i leżakowana w ich beczkach po koniakach, pierwsze whisky z Gruzji – marka Jimsher, leżakowane w beczkach po winie saperavi oraz po gruzińskiej brandy, pierwsza whisky ze szkockiej wyspy Raasay, whisky z Kanady – Aviator, whiskey Koval z kraftowej destylarni w Chicago, wiele whisky szkockich, m.in. Tullibardine czy Glencadam. Do tego whisky Baczewski i wódki sygnowane nazwą słynnego lwowskiego producenta, brandy Pliska – numer jeden na rynku brandy w Polsce, hiszpańskie brandy z regionu Jerez i wiele innych alkoholi.
Po konferencji prasowej odbyła się degustacja whisky, którą prowadził i komentował Jimmy Robertson, z Angus Dundee Distillers, firmy do której należą m.in. destylarnie Tomintoul i Glencadam czy marka torfowej whisky Old Ballantruan.