Brown-Forman sprzedał markę swojej flagowej wódki Finlandia za 220 mln dolarów. Nowym właścicielem jest Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC), która zawarła transakcję za pośrednictwem spółki zależnej CC Beverages Holdings II.
Stworzona w 1970 roku Finlandia Vodka jest wiodącą marką wódki w Europie Środkowo-Wschodniej, także w Polsce. Według raportu „Brand Champions 2023”, sprzedaż w Finlandii w 2022 roku utrzymywała się na poziomie 2,6 mln dziewięciolitrowych skrzynek. Ponad 60% sprzedaży wódki jest generowane w ramach zasięgu geograficznego obejmującego 29 krajów.
Brown-Forman jest właścicielem Finlandia Vodka od prawie 20 lat. Najlepszy dla marki był 2018 rok, kiedy sprzedaż przekroczyła 3 mln dziewięciolitrowych skrzynek. Długoterminowe perspektywy dla Finlandii prognozowąły spadki jej wartości, głównie w wyniku zawieszenia działalności firmy w Rosji, kluczowego rynku dla marki.
Coca-Cola HBC dystrybuuje Finlandię od ponad 17 lat na niektóre rynki.
Finlandia jest destylowana i butelkowana przez nordycką grupę spirytusową Anora w ramach długoterminowej umowy o świadczenie usług produkcyjnych, która ma obowiązywać do 2035 roku. Wcześniej, w 2004 roku, ówczesny fiński producent alkoholi Altia sprzedał Finlandię grupie Brown-Forman. W 2021 roku Altia połączyła się z norweskim producentem alkoholi Arcus, tworząc Anora Group.