Fiński design od lat wiedzie prym w dziedzinie wzornictwa przemysłowego na całym świecie. W głównej mierze opiera się na prostocie i funkcjonalności. Zamiłowanie finów do natury i innowacyjnych rozwiązań sprawiło, że wyroby z tego kraju są uznane za jedne z najbardziej przemyślanych i lekkich w swojej formie. Design i związki z naturą to także nieodłączne atrybuty marki Finlandia Vodka. Przez ponad 40 lat logotyp i butelka przechodziły zmiany, idąc z duchem czasu, lecz zawsze pozostawały wierne głównym założeniom marki.
Za projekt etykiety Finlandia Vodka odpowiada znana helsińska agencja reklamowa – Marketing Viherjuuri. W przypadku butelki, głównym założeniem był motyw formy, jaką przybiera lód. Pierwszym projektem zajął się światowej sławy, fiński designer Tapio Wirkkala, znany między innymi ze współpracy z Rosethalem. Jego pracę, „Frozen Ice” charakteryzuje błyszczące jak sopel lodu, teksturowane szkło. Projekt przywodzi na myśl mroźną krainę Laponii i w prosty, acz piękny, sposób nawiązuje do wszystkich cech jakościowej wódki: czystości i łagodnego, mroźnego smaku.
W 1983 roku odświeżono jej wygląd, nadając szkłu lekko niebieski odcień i zmieniając korek z czerwonego na niebieski. Odnowiona forma butelki Finlandia Vodka została wystawiona w londyńskim muzeum Alberta i Wiktorii jako przykład fińskiego szkła użytkowego.
Osiem lat później producent nawiązał współpracę z Hansen Desig. Tym samym forma „Frozen Ice” zmienia się w „Hammered Ice”. Tekstura została nieco sprasowana, lecz swoim wyglądem nadal mocno nawiązuje do lodowca i zimowej krainy północy. Denko butelki wystylizowano na górę lodową, przez co butelka nabrała charakterystycznych, trudnych do podrobienia akcentów.
W 2003 roku podjęto się wyrażenia idei Finlandia Vodka poprzez wzornictwo przemysłowe na nowo. Harri Koskinen – autor sławnej żarówki zamkniętej w bryle lodu – Block Lamp, w kooperacji z nowojorskim Wallace Church & Co. zaproponował formę „Glacial Ice”. Tym razem butelka naśladuje topniejącą formę lodowca – odwołując się tym samym do nieskazitelnie czystej polodowcowej wody źródlanej z której powstaje Finlandia Vodka.
Wzór, który aktualnie podziwiamy na całym świecie, pochodzi z 2011 roku. Jest efektem wspólnego wysiłku projektantów Harri’ego Koskinen’a oraz Kenneth’a Hirst’a. Grube szkło nadaje butelce charakteru i sprawia, że wyróżnia się pośród innych produktów. Logotyp zyskał granatowy kolor, a renifery powędrowały na górną część butelki i prezentują się jak w 70. roku, ścierając się porożami w walce. Fińska legenda głosi, że kto zobaczy białego renifera, księżyc i słońce w tym samym czasie, spełni swoje marzenie.