Inwestycje Palikota

Tenczynek Dystrybucja, spółka zarządzająca sprzedażą szerokiej gamy produktów firmowanych m.in. przez Janusza Palikota i Kubę Wojewódzkiego’ uruchomiła projekt Inwestycje Palikota. Jego celem jest sfinansowanie ekspansji rynkowej i rozszerzenie portfolio produktów. Z pierwszej transzy spółka chce pozyskać 11 mln zł. Środki zostaną po czasie zwrócone inwestorom z odpowiednią nadwyżką.

Tokenizacja beczek z whisky, czy łącznie 5 mln euro pozyskanych w ramach crowdfundingu udziałowego, to tylko wybrane projekty biznesmena i jego partnerów. Teraz przyszedł czas na kolejną formę inwestycji, w której od razu wiadomo, jaki będzie zwrot dla inwestora. Tenczynek Dystrybucja przygotowała kilka pakietów inwestycyjnych. Podstawą oprocentowania będzie wskaźnik inflacji bazowej (CPI), powiększony o procent zależny od sumy zainwestowanych środków. Górny limit inwestycji dla pojedynczego inwestora to 20 tys. zł. Horyzont czasowy inwestycji to 12 miesięcy, a odsetki wypłacane będą co miesiąc.
Zabezpieczeniem będzie zastaw na znaku towarowym Wyjebongo. Dodatkowymi benefitami dla inwestorów będą wybrane alkohole z portfolio Tenczynek Dystrybucja. Dla inwestycji powyżej 5000 zł przygotowano butelki z przedpremierowej partii wódki Popcorn, a powyżej 10 tys. zł dodatkowo 180 butelek piw z Browaru Tenczynek.
– Tenczynek Dystrybucja to rentowna spółka, która tylko w 2021 roku wygenerowała 4,3 mln zł zysku. Jej przewaga leży w szerokim portfolio, nie tylko alkoholi. Są to innowacyjne, najwyższej jakości produkty, oparte na trendach, impulsach i emocjach, z mocnym marketingiem, wspierane przez obecność największych nazwisk w Polsce. Posiadamy szerokie grono dostawców, również fabryki ze Słowacji, Czech, Hiszpanii czy Brazylii. BUH to pieniądz, wiemy doskonale jak go pomnażać, więc jesteśmy w stanie zaoferować atrakcyjny zwrot z tej inwestycji – powiedział Janusz Palikot.
Tenczynek Dystrybucja SA odpowiada za zarządzanie całym łańcuchem sprzedaży produktów alkoholowych, w tym piw z browaru Tenczynek, Przyjazne Państwo (BUH) oraz Doctor Brew, win i alkoholi mocnych Manufaktury Piwa, Wódki i Wina. Wśród marek dostępnych w sieciach sprzedaży, dystrybuowanych przez TD SA są: Wódka wyBUHowa, Wyjebongo, wódki kraftowe Palikot, czy whisky Palikota.
Oprócz tego spółka wprowadza na rynek napoje bezalkoholowe, energy drinki, wody smakowe, produkty impulsowe, jak lody, chipsy i przekąski, a także ubrania, perfumy, książki, suplementy diety czy wyroby piekarnicze.
Tenczynek Dystrybucja zanotowała w 2021 roku bardzo duży wzrost przychodów względem poprzedniego roku (z 1,3 mln do 33,5 mln zł), a wartość sprzedanych towarów i materiałów wyniosła 25,8 mln zł. Odnotowano także ponadprzeciętny wzrost kapitału własnego (ROE 105%). Zysk netto w 2021 roku wyniósł 4,3 mln zł, EBITDA 5,1 mln zł, a ROS netto 13%.
Spółka chce przeznaczyć środki pozyskane od inwestorów w dalszy rozwój – możliwość szybkiego wprowadzania produktów impulsowych na rynek (zatowarowanie), zakup innowacyjnych produktów od partnerów z Polski i zagranicy, zwiększenie zatrudnienia przedstawicieli handlowych oraz możliwość jednoczesnego zapewnienia ciągłości dostaw hitów sprzedażowych.
Tenczynek Dystrybucja chce wprowadzać kilka nowych produktów miesięcznie, co wymaga pokaźnych środków obrotowych. Zainwestowane środki wracają do spółki dzięki sieci partnerów handlowych, siatce dystrybutorów oraz ogólnopolskich i lokalnych sieci sprzedaży, w których jest obecna.
– Inwestycje Palikota to wspólna korzyść. Rozwijamy się szybko, ale możemy to robić jeszcze szybciej. Im więcej mamy możliwości finansowania naszych pomysłów, tym szybszy jest rozwój grupy. Inwestorzy mogą nam pomóc się rozrastać, na czym skorzystają obie strony – powiedział Przemysław Bobrowicz, prezes Tenczynek Dystrybucja SA.
Janusz Palikot to twórca sukcesu Ambry i Polmosu Lublin oraz największych alkoholowych marek w kraju – Dorato, Cin&Cin, Fresco, Wódki Żołądkowej Gorzkiej De Lux. Po przerwie na głośną karierę polityczną, wrócił do branży tworząc Manufakturę Piwa, Wódki i Wina. Jego misją jest wprowadzenie na rynku alkoholi jakościowej rewolucji, połączonej z kreowaniem trendów.
Stworzył udane kampanie crowdfundingowe na łączną kwotę 5 mln euro, w tym rewolucyjny equity crowdfunding Tenczyńskiej Okovity – najszlachetniejszego i tradycyjnie polskiego destylatu, który odrodził się za jego sprawą. Jakość łączy z nieszablonowymi pomysłami – pod szyldem Przyjaznego Państwa urzeczywistnił konopne piwo BUH, wódkę wyBUHową i Okovitę BUH. Buduje portfolio dobieranych przez siebie selekcji whisky, nadał jakości wódce, tworząc serię Kraft Palikot, a jednocześnie wyprodukował najmodniejsze słowo w płynie – wódkę Wyjebongo.
W ramach projektu Alembik Polska tworzy sieć Alkotek, czyli restauracji oferujących potrawy przygotowane przez czołowych szefów kuchni oraz produkowane na miejscu alkohole. Doprowadził do połączenia tradycji z nową falą w piwowarstwie, gromadząc w ramach jednej Grupy historyczny Browar Tenczynek i kraftową markę Doctor Brew.
Razem z Kubą Wojewódzkim i Tomaszem Czechowskim przeprowadzili wiele głośnych kampanii marketingowych, o których więcej można przeczytać na stronie inwestycjepalikota.pl.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.