Kac Żytniej

W mediach od kilku dni burza. Polmos Bielsko-Biała wykorzystał zdjęcie, na którym mężczyźni niosą zabitego przez ZOMO kolegę. Zabitego w 1982 roku demonstranta z Lubina. Podpis pod zdjęciem najgłupszy z możliwych „Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”.


Polmos Bielsko-Biała po zgłoszeniu, co przedstawia zdjęcie, natychmiast usunął reklamę, wystosował też przeprosiny. Proste i szczere, przyznając się do błędu i niewiedzy. Jak wiadomo, tego typu materiały promocyjne nie powstają w destylarniach lecz w agencjach reklamowych. Agencja reklamowa z Torunia, która przygotowała materiał, straciła dobry kontrakt z Polmosem, a zapewne też przyszłe kontrakty. Nawet gdyby nie było tragicznego kontekstu historycznego, to taka reklama zwyczajnie jest żenująca. Raczej producenci wódki nie powinni budować wizerunku swoich marek w taki sposób.
Agencja reklamowa wykorzystała zdjęcie nie pytając autora o zdanie. To jest kompletna amatorszczyzna i autor ma pełne prawo do rekompensaty, zarówno w wymiarze majątkowym jak i osobistym.
Jest jednak także inny wymiar całej tej sprawy. Rozmaite media od kilku dni powtarzają tą nieszczęsną reklamę, eskalując temat, a jednocześnie powiększając szkodę. Redaktorzy pism i serwisów internetowych stają się niejako uczestnikami tej kłopotliwej sytuacji. Każdego dnia coraz więcej osób ogląda głupią reklamę. A przecież są na niej rozpoznawalne twarze ludzi, ich wizerunek także podlega ochronie.
Żal mi Polmosu Bielsko-Biała. W zaistniałej trudnej sytuacji zachowali się najlepiej jak mogli. Wystosowali przeprosiny, przyznali się do błędu. Bez zwalania winy na innych. Każdy popełnia błędy, każdy czasami musi się wstydzić złych decyzji, ale nie każdy potrafi przeprosić. Oceniając wpadkę Żytniej warto zrobić rachunek sumienia. Nie ma nieomylnych. Dlatego uważam, że należy przyjąć przeprosiny producenta Żytniej, a sprawę dochodzenia naruszenia praw pozostawić poszkodowanym, a przede wszystkim media powinny zachować się bardziej odpowiedzialnie i nie kolportować dalej reklamy – choćby przez szacunek dla lubińskich ofiar.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.