Do 13 sierpnia, czyli do dnia, w którym cały świat będzie celebrował Światowy Dzień Prosecco, trwa konkurs marki Mionetto. Wystarczy kupić butelkę lub kieliszek dowolnego wariantu Mionetto Prosecco w ulubionym sklepie lub restauracji, po czym zarejestrować się na dedykowanej stronie www.proseccoday.pl i dodać zdjęcie paragonu. Konkursowym zadaniem jest natomiast zorganizowanie i sfotografowanie imprezy w stylu i kolorach Mionetto. Zdjęcia można wysyłać do 13 sierpnia. Nagroda główna w konkursie to rejs jachtem dla zwycięzcy i jego przyjaciół. Do wygrania jest także zestaw nagłaśniający, zaproszenia na koncert Andrea Bocelli oraz zestawy produktów Mionetto.
– Pomarańczowe szaleństwo czas zacząć! – ogłasza Anna Pawłowska-Kruzińska, szefowa działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska. – Czujemy się gospodarzem kategorii prosecco w kraju, bo też nasze Mionetto nie ma sobie równych. Dlatego kolejny już raz, z przytupem będziemy celebrować Światowy Dzień Prosecco. Chcemy podziękować naszym konsumentom za lojalność i przywiązanie do marki Mionetto. To zobowiązuje! Zachęcamy też sklepy do odpowiedniego zatowarowania się i sprawienia, aby nasz produkt był w tych dniach wyjątkowo widoczny i jeszcze bardziej dostępny dla naszych konsumentów – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.
To nie koniec obchodów zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Prosecco. W weekend 12-13.08, w kilku miejscach Polski, będą działać Pomarańczowe Strefy Mionetto. – Koktajli na bazie ulubionych włoskich bąbelków Polaków spróbować będzie można m.in. na Nocnym Targu Towarzyskim w Poznaniu, gdańskiej Ołowiance, kultowym dla surferów kempingu Solar w Chałupach, a także na sopockiej plaży, przy wejściu nr 4, czyli w okolicach znanej restauracji Koliba – wymienia Anna Pawłowska-Kruzińska.
Świętować będzie można także w domu lub podczas urlopu. 13 sierpnia na pomarańczowym profilu marki Mionetto na Facebooku, zaplanowano wydarzenie live. Dokładnie o godzinie 13:08, co 15 minut, aż przez 4 godziny, do wygrania będą zestawy produktów Mionetto.
Mionetto Prosecco to zdecydowany lider na polskim rynku prosecco – numer „1” jeśli chodzi o wartość sprzedaży. Badania wskazują, że Mionetto rośnie trzy razy szybciej niż cała kategoria prosecco.
Początki marki sięgają 2013 roku. Rynek win musujących wówczas wtedy zupełnie inaczej.
– Dziesięć lat temu konsumpcja win musujących w Polsce odbywała się wówczas jedynie raz w roku: w okolicach Świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra – wspomina Joanna Semczuk, dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. – 75% rynku stanowiły wtedy produkty musujące, gazowane, produkowane w Polsce z zagęszczonych soków owocowych – jabłkowych, rzadziej winogronowych. Produkty jakościowe, importowane, były marginesem. Analizując ówczesne dane rynkowe można było powiedzieć, że pomysł, by rozpocząć akcją promocyjną latem, i do tego produktu 3-krotnie droższego niż średnia cena sprzedającej się wtedy butelki, był absolutnie z góry skazany na niepowodzenie. Ale nasz upór i konsekwencja w działaniach doprowadziły do kompletnej rewolucji na rynku win musujących. Obecnie to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się kategorii. Na czym polega ta rewolucja? Według ostatnich badań, wino musujące stało się produktem kupowanym przez 55% społeczeństwa przynajmniej raz w miesiącu lub częściej. Aż 46% z nas kupuje jednorazowo 2 butelki. Dlaczego? Bo okazji do delektowania się prosecco jest mnóstwo! Marka Mionetto rozkochała całą Polskę we włoskim stylu picia prosecco, czyli przy każdej możliwej okazji. Od celebrowania tych wielkich momentów, aż po te najmniejsze, ciche i bardzo indywidualne – podsumowuje Joanna Semczuk.
Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. Wyróżnia się niezwykle wyrazistym, owocowo-kwiatowym aromatem. To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu.
– Jest niezwykle lekkie, orzeźwiające, niezobowiązujące, pasuje niemal do wszystkiego. To też baza do wielu modnych i pysznych koktajli. W tym tkwi jego rynkowy sukces. To esencja włoskiego luzu i umiłowania życia. Pić prosecco to jakby naśladować Włochów, którzy są mistrzami dolce vita. Światowy Dzień Prosecco to idealny moment, by celebrować to doskonałe wino – twierdzi Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
Linia Mionetto Prosecco składa się z kilku formatów – w sprzedaży dostępne są butelki pojemnościach 0,2 l, 0,375 l, 0,75 l oraz 1,5 l. Na sklepowych półkach – oprócz klasycznego – można znaleźć także Mionetto w wersji rosé, biologico czy 0%.