Mionetto on Tour

Będzie włoski klimat, nagrody, wakacyjne atrakcje i mnóstwo okazji do celebracji z Mionetto w atmosferze „dolce vita”. Wystartował czas letnich spotkań z ulubionym prosecco Polaków. Zaczyna się też wielkie odliczanie do Światowego Dnia Prosecco, który już 13 sierpnia. Bycie liderem rynku zobowiązuje, dlatego to firma Henkell Freixenet Polska ze swoją marką Mionetto Prosecco w portfolio, od kilku już lat jest gospodarzem obchodów święta.

Więcej niż prosecco

Targi, festiwale, koncerty, przeróżne wydarzenia lokalne w całym kraju – tak wygląda trasa gotowej do działania przyczepy barowej w stylu włoskiego dolce vita. Ten mobilny bar premium sygnowany marką Mionetto, właśnie wyrusza w swoją pierwszą podróż po Polsce. Na trasie m.in. Toruń, Szczecin, Poznań i Warszawa.
Zależy nam na tym, aby przenieść naszych konsumentów w klimat letniego włoskiego dnia, gdzie czas płynie wolnej, z głośników sączy się nastrojowa muzyka, a w ręku pojawia się idealnie schłodzony Mionetto Spritz – tłumaczy Anna Pawłowska-Kruzińska, szefowa Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.
W okolicy przyczepy Mionetto rozstawiana będzie specjalna strefa chilloutu, w której będzie można się zrelaksować, wziąć udział w rozmaitych atrakcjach i przede wszystkim – delektować się smakiem ulubionego prosecco Polaków.
Będziemy serwować nie tylko Mionetto Prosecco i Mionetto 0.0%, ale przede wszystkim koktajle, które idealnie wpisują się w klimat relaksu i spotkań towarzyskich – Mionetto Spritz, a także Mionetto Spritz 0%. To propozycje, które kryją w sobie opowieść o beztrosce, celebracji i umiłowaniu życia – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.
Dokładna trasa mobilnego baru „Mionetto” na stronie: www.proseccoday.pl

Spotkajmy się z Mionetto

Z okazji Światowego Dnia Prosecco zaplanowano także konkurs dla konsumentów z całej Polski. Zabawa będzie polegała na pokazaniu „MioMomentów”, czyli własnych spotkań z Mionetto. Konkurs wystartuje 25-go lipca i potrwa do 30-go września. Do wygrania jest m.in. roczny zapas Mionetto Prosecco.
Dedykowane eventy odbędą się m.in. w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Juracie, Chałupach, Poznaniu oraz Dźwirzynie. Wszędzie tam staną Pomarańczowe Strefy Mionetto, w których będą rządzić włoskie bąbelki.
Ale to nie wszystko, co zaplanowano w ramach obchodów Światowego Dnia Prosecco.
Pamiętając, że to sklep jest miejscem styku konsumenta z marką, i że to właśnie tam zapada 70 procent decyzji zakupowych, zaprosimy naszych klientów na degustacje, które będą się odbywały przy największych ekspozycjach Mionetto, tzw. gigantach, w sklepach sieciowych w całej Polsce. To będzie dobra okazja do zaprezentowania naszej marki tym, którzy jeszcze jej nie znają – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska.

Historia lidera

Gospodarzem obchodów Światowego Dnia Prosecco, po raz kolejny będzie firma Henkell Freixenet Polska, mająca w swoim portfolio rynkowego lidera kategorii – Mionetto Prosecco1.
Piwnice Mionetto zostały założone w 1887 roku przez pasjonata winiarstwa – Francesco Mionetto w sercu regionu Conegliano-Valdobbiadene w Wenecji Euganejskiej. Mionetto Prosecco ma 138-letnią tradycję i mocne powiązanie ze swoim tradycyjnym regionem. Wyrazem dumy i tradycji jest etykieta – jej kąt nachylenia (27 stopni) nawiązuje do wzgórz, na których uprawiane są winorośla.
Mionetto to marka z historią, opowiadająca losy wielu pokoleń, co bardzo docenili konsumenci. Francesco Mionetto, potomek założycieli, do dziś pracuje w firmie, którą zbudowali jego pradziadkowie – mówi Joanna Delęga-Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska.
Ale droga na szczyt wcale nie była oczywista. Gdy firma Henkell Freixenet Polska 14 lat temu startowała z dystrybucją Mionetto Prosecco, nikt nie słyszał u nas o jakościowych winach musujących. Najważniejsze było wyjście poza schemat – podkreśla Joanna Dolęga-Semczuk.
Postanowiliśmy na szeroką skalę opowiedzieć konsumentom, że wino musujące to nie tylko sylwester i strzał z korka o północy. Chcieliśmy udowodnić, że można po nie sięgać przez cały rok – to przecież doskonały produkt na orzeźwienie w trakcie lata. Już wtedy wyjeżdżaliśmy do Włoch i obserwowaliśmy trend picia wina musującego przy różnych okazjach. Zastanawialiśmy się, jak przenieść włoskie klimaty na polski rynek. Pierwszą taką akcję przeprowadziliśmy w 2011 roku. W dużych hipermarketach zbudowaliśmy ekspozycję z ogromną ścianą, pokazującą wzgórza Valdobbiadene. Zorganizowaliśmy instalację multimedialną – w specjalnej skrzynce z lunetą umieściliśmy tablet i głośniki, dzięki czemu zainteresowani mogli słuchać włoskiej muzyki i oglądać krajobrazy Italii. Na całej ekspozycji ustawiliśmy aż …24 butelki wina musującego. Dyrektorzy tych sklepów nie dowierzali – twierdzili, że te kilkadziesiąt butelek będzie się sprzedawać przez co najmniej trzy lata. Wtedy taka była rotacja – latem sprzedawało się około pół butelki na miesiąc! My oczywiście dawaliśmy gwarancję, że jeśli akcja się nie powiedzie, odbierzemy towar. Ku ich zaskoczeniu okazało się, że po jednym weekendzie takiej aktywności, wszystkie butelki z ekspozycji zostały sprzedane. Zaczęto o tym mówić, przekazywać informacje innym dyrektorom sklepów – i tak zaczęła się nasza przygoda. Wyjście poza schemat było zatem niezwykle istotne i odważne. Dziś stoiska alkoholowe są wypełnione motywami przedstawiającymi świat i DNA marki, przybliżającymi klimat brandu. Wtedy byliśmy pierwsi – staliśmy się prekursorami komunikacji z konsumentem – tłumaczy Joanna Dolęga-Semczuk.Dziś Polska jest liderem w światowej sprzedaży Mionetto, wyprzedzając Niemcy, a ustępując miejsca tylko USA i Włochom. Per capita, to my wypijamy najwięcej Mionetto na świecie.
Doskonale radzi sobie także Mionetto 0.0% – lider w kategorii bezalkoholowych produktów musujących2. Linię marki uzupełnia Aperitivo, które pozwala na „złożenie” kultowego Spritza – zarówno w wersji klasycznej, jak i bezalkoholowej. Aperitivo jest już hitem w prawie 30 krajach.

1 Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) w okresie skumulowanym Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win Prosecco.
2 Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), Sprzedaż wartościowa i wolumenowa (w litrach) Tydzień 2 2024 – Tydzień 1 2025, w kategorii: Wina musujące, segment win bezalkoholowych (Non alcoholic – with alcohol content below 0,49%).

Zostaw komentarz

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.