Choć inauguracja Muzeum Polskiej Wódki planowana jest na wiosnę 2018 roku, już teraz obiekt budzi duże zainteresowanie. Według badania Kantar TNS, przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polska Wódka wśród ponad 500 turystów, Muzeum Polskiej Wódki znalazło się w ścisłej czołówce atrakcji turystycznych Warszawy. Respondenci z: Polski, Francji, Niemiec i Wielkiej Brytanii zostali poproszeni o umiejscowienie muzeum na liście najciekawszych obiektów stolicy rekomendowanych przez ceniony serwis turystyczny TripAdvisor.com. Sonda przyniosła ciekawe rezultaty.
Aż 73% badanych uznało, że Muzeum Polskiej Wódki powinno znaleźć się w pierwszej dziesiątce warszawskich atrakcji. Turystyczny potencjał Muzeum Polskiej Wódki szczególnie wysoko ocenili turyści z zagranicy. Miejsce w pierwszej dziesiątce najciekawszych obiektów według TripAdvisor.com przyznało mu aż 84% gości z Niemiec, 81% gości z Wielkiej Brytanii oraz 77% turystów z Francji. Pełna lista atrakcji uwzględnionych na stronie TripAdvisor.com liczy 369 pozycji.
– Cieszymy się z wyników badania, szczególnie dlatego, że zostało ono przeprowadzone wśród turystów zwiedzających Warszawę, a więc świadomych atrakcji jakie oferuje stolica. To zaszczyt znaleźć się w tak doborowym towarzystwie, obok Zamku Królewskiego, Pałacu w Wilanowie i nowoczesnego Centrum Nauki Kopernik. Polska Wódka ma bogatą tradycję i zasługuje na własne muzeum. Turyści, którzy je odwiedzą, na pewno pomogą w promocji Polski i naszego narodowego trunku na całym świecie – komentuje Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest inicjatorem i patronem muzeum.
Podczas badania zapytano turystów, czy odwiedzą Muzeum Polskiej Wódki już po jego otwarciu. Zdecydowanie lub raczej tak odpowiedziało aż 78% wszystkich respondentów. Szczególnie entuzjastyczne oceny wystawili obiektowi goście z zagranicy. Chęć wizyty w muzeum wyraziło 86% turystów z Wielkiej Brytanii i Francji, 84% z Niemiec oraz 66% z Polski.
Jakie atrakcji będą czekać na turystów w Muzeum Polskiej Wódki już po jego otwarciu? W obiekcie na terenie dawnej Wytwórni Wódek „Koneser” na warszawskiej Pradze znajdzie się pięć galerii tematycznych (np. pochodzenie trunku, zmiany w procesie produkcyjnym, tradycje i zwyczaje), kameralna sala kinowa, a także bar, w którym pełnoletni goście nauczą się rozpoznawać smaki polskiej wódki – żytniej, pszenicznej i ziemniaczanej.
Celem twórców muzeum, oprócz pokazania bogatej historii i tradycji produkcji narodowego trunku, jest także promowanie kulturalnego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Obecnie w muzeum rozpoczyna się finalny etap prac – aranżacja wnętrz i instalacja eksponatów. (n)