MV GROUP Distribution PL obchodzi jubileusz – 20 lat obecności na polskim rynku. Dwie dekady dynamicznego rozwoju, zdobywania zaufania partnerów oraz konsekwentnej realizacji strategii sprawiły, że firma wyrosła na czołowego importera i dystrybutora alkoholi.
W grudniu 2005 na rynku alkoholi w Polsce dominowały wódka oraz piwo w stylu jasny lager. Rum i whisky wciąż uchodziły za osobliwe wynalazki, a przyzwyczajeni do klasycznych marek konsumenci dopiero otwierali się na nowości i segment premium. W takim krajobrazie pierwsze kroki stawiała firma MV GROUP Distribution PL, zaczynając od kilkunastu produktów w ofercie i obrotów na poziomie 5,5 mln zł. Dwadzieścia lat później spółka raportuje już 350 mln zł rocznego obrotu, a liczba zatrudnionych w niej osób wzrosła od sześciu do blisko stu. Dwudzieste urodziny firma świętuje jako jeden z czołowych importerów i dystrybutorów alkoholi w Polsce, obsługujący największe sieci handlowe, renomowane restauracje, bary i hotele w całej Polsce.
– Za nami dwie dekady pełne dynamicznego rozwoju, ale też nauki i wyzwań. Dojrzewamy i poszerzamy horyzonty razem z naszymi klientami i konsumentami, a dzięki pasji i zaangażowaniu całego zespołu staliśmy się synonimem jakości, innowacyjności i inspiracji. Budujemy naszą działalność na eksperckim podejściu i wzajemnym zaufaniu. Dzisiejsza pozycja MV GROUP Distribution PL to najlepszy dowód, że obraliśmy właściwą drogę – mówi Robert Walewski, dyrektor generalny MV GROUP Distribution PL.
Spółka jest częścią MV GROUP, jednej z największych grup biznesowych działających w państwach bałtyckich, posiadającej spółki w Litwie, Polsce, Łotwie i Estonii. Firma działa w wielu kanałach sprzedaży z portfolio liczącym ponad 300 brandów, obejmującym alkohole z różnych kategorii i regionów oraz produkty z sektora FMCG, z czego ponad 80 marek dystrybuowanych jest na rynku polskim.
Jedną z flagowych marek grupy pozostaje Stumbras Vodka, druga najpopularniejsza importowana wódka w Polsce. W lipcu tego roku pochodzący z Litwy brand został wyróżniony w prestiżowym rankingu „Drinks International”, jako trzecia najszybciej rosnąca globalnie marka wódki. MV GROUP Distribution PL współpracuje również z innymi liderami o światowym zasięgu jak m.in. Whyte & Mackay (whisky), Angostura (rumy, bittery), Sogrape czy Grupo Peñaflor (wina). W ofercie ma również produkty delikatesowe, w tym słodycze, kwas chlebowy i toniki.
Jednocześnie firma szuka nowych dróg dotarcia do konsumentów. Przełomowym momentem tego roku było otwarcie sieci Bottlery – specjalistycznych butików z alkoholem premium. Pierwsze trzy sklepy stanęły w Warszawie, Poznaniu oraz Wrocławiu. Ta inwestycja pozwoliła zdywersyfikować kanały sprzedaży i dotrzeć z ofertą bezpośrednio do klienta detalicznego. Wymagania konsumentów rosną z każdym rokiem, a ambicją MV GROUP Distribution PL jest wyznaczenie nowych standardów we wszystkich segmentach rynku.
– Polski rynek to przestrzeń ogromnych możliwości, a przed nami perspektywy do dalszego wzrostu, osiągania coraz ambitniejszych celów. Chcemy doskonalić nasz ofertę w każdym jej aspekcie, od oferty produktowej, przez wysoką jakość obsługi, po najlepsze doświadczenie zakupowe. Wierzę, że następne dekady przyniosą nam jeszcze więcej sukcesów – zapewnia Robert Walewski
Zwieńczeniem jubileuszowego roku była uroczystość zorganizowana na początku grudnia w warszawskiej restauracji i klubie Moxo. W wydarzeniu uczestniczyli pracownicy firmy, partnerzy biznesowi, dostawcy oraz zaproszeni goście, wspólnie celebrując 20 lat obecności MV GROUP Distribution PL. Spotkanie było doskonałą okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć, podziękowań dla wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu, oraz rozmów o przyszłych inicjatywach, które pozwolą spółce umacniać swoją pozycję.







