Na rynku zadebiutowała rodzina wódek owocowych Soplica Staropolska, odtwarzająca stare receptury, nawiązująca do czasów twórcy marki Soplica, Bolesława Kasprowicza, który w XIX wieku otworzył fabrykę wódek w Gnieźnie.
– Na rynku wódek cały czas rośnie znaczenie kategorii super premium. Polacy coraz chętniej sięgają po produkty droższe, bardziej wyszukane i sporządzone z wyselekcjonowanych składników, doceniają też produkty, które odnoszą się do wieloletnich tradycji i sprawdzonych receptur. Nowa Soplica Staropolska to właśnie odpowiedź na te trendy. Jej unikalność, rzemiosło twórców tego alkoholu i ręczna produkcja, to najważniejsze cechy odmienionej Soplicy Staropolskiej – mówi Klaudia Krupicz, manager marki Soplica.
Kolekcja pojawia się w czterech wariantach: jako Soplica Staropolska Dereniowa, Głogowa, Jeżynowa i Oryginalna, o unikatowej kompozycji pięciu maceratów. Odświeżona Soplica Staropolska pojawia się w zupełnie nowym opakowaniu. Butelka o grubym szkle ma charakterystyczny, prostokąty kształt, przyozdobiony grawerami, nawiązującymi do bogatej historii marki. Ręcznie klejona etykieta, pieczęć z orłem, a także zamknięcie w postaci naturalnego korka, również podkreślają ekskluzywny charakter trunku.
Nowa Soplica Staropolska dostępna jest w sprzedaży we wszystkich wariantach smakowych od połowy października w kanałach handlu tradycyjnego i nowoczesnego. Rekomendowane ceny wszystkich wariantów Soplicy Staropolskiej o pojemności 700 ml to 69,99 zł.