Wydarzenia
gin, konkursy

Nowi na Warsaw Spirits Competition – Mordo Destylarnia

Nowi na Warsaw Spirits Competition – Mordo Destylarnia

Udostępnij:

Wśród firm debiutujących w tegorocznym konkursie Warsaw Spirits Competition jest Mordo Destylarnia. Firmę założyło trzech szkolnych kolegów z Krakowa, celem stworzenia własnej marki alkoholi. Sercem destylarni są dwa miedziane alembiki – Ewa i Adam – dostarczone na zamówienie przez serbskiego producenta – DES Subotica. Każdy z nich ma pojemność 200 l i wyposażony jest w kosz infuzyjny. Adam posiada dodatkowo czteropółkową kolumnę, co pozwala odbierać destylat czystszy i z wyższą mocą

Destylarnia działa w ramach składu podatkowego, a wymagane formalności zajęły właścicielom niecałe dwa lata. W 2023 roku stworzyli markę Float, pod którą w kwietniu 2024 zadebiutował klasyczny London dry gin, będący podstawowym produktem w ofercie Mordo Destylarnia. Na recepturę składa się dziewięć botaników, bazę stanowi organiczny, macedoński jałowiec, ciało budują cytrusy oraz polski pigwowiec suszony w promieniach słońca, natomiast długi finisz zapewnia dodatek ekologicznego pieprzu kubeba. Kolejny produkt w linii Float to bardzo limitowana edycja ginu The Grapest, z dodatkiem macerowanych już po destylacji winogron szczepu zweigelt, zebranych w podkrakowskiej Winnicy Nastroje. Gin został połączony z wyciśniętych sokiem gronowym, co dało nie tylko piękną barwę, ale również wzbogaciło go o typowe dla zweigelta nuty malin, dodając przy tym nieco tanicznego charakteru.
Naszym celem jest, by produkty powstające w Mordo Destylarnia były swojego rodzaju sztuką użytkową. Chcemy tworzyć produkty przenoszące świat kraftu do codziennego życia, nie godząc się przy tym na kompromisy w kwestii jakości. Dla nas liczy się przede wszystkim smak. Chcemy poszerzać nasze portfolio o produkty własne, jak również powstające w ramach zleceń kontraktowych – deklarują właściciele destylarni.

Powiązane artykuły

Wydarzenia
prawo, rynek

18 grudnia prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży alkoholowej – zwiększającą podwyżki […]

Wydarzenia
rynek

CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Wydarzenia
rynek
TuttoFood 2026 w Mediolanie zapowiada rekordową frekwencję, rosnący udział zagranicznych wystawców oraz silną reprezentację międzynarodową, w tym sekcję Beverage i Mixology Experience.
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.