Nowy sklep Centrum Wina otwiera się 23 lutego o godz. 10.00 w krakowskim Centrum Handlowym Serenada (ul. Tadeusza Bora-Komorowskiego 41). Na 28 mkw. znajdzie się 500 win i 100 whisky z całego świata. Sieć Centrum Wina ma już 26 sklepów w Polsce, w tym trzy w Krakowie. – Jesteśmy tam, gdzie domagają się tego klienci. Podążamy za rozwojem rynku wina – mówi prezes Ambra S.A. Robert Ogór. – Wino popularyzuje się, a jednocześnie konsumenci coraz chętniej sięgają po wina droższe. Potencjał sieci Centrum Wina rozszerza się więc społecznie i geograficznie. Dwa nasze sklepy w Krakowie to już dzisiaj za mało – mówi Robert Ogór. W pierwszy weekend nowy Sklep Centrum Wina zaprasza na wielkie otwarcie. Będą degustacje, oferty specjalne i powitalne rabaty.
Polacy piją coraz więcej wina. W 2017 roku kategoria win stołowych wzrosła o ponad 6%, a Małopolska to coraz popularniejszy region winiarski. Działa tu już około 100 winnic. Powstał też Małopolski Szlak Winny, który zachęca do poznawania winiarskiej Małopolski.
– Wspieramy konsumentów w zamiłowaniu do wina – mówi Marek Rawicki, dyrektor działu sprzedaży detalicznej Ambra S.A. – Obserwując rozwój rynku winiarskiego i rozumiejąc potrzeby konsumentów tak komponujemy ofertę Centrum Wina, by sprostała oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów i tych, którzy właśnie teraz rozpoczynają swoją przygodę ze światem wina. Chcemy im zapewnić maksymalną wygodę i ułatwić dostęp do wina oraz whisky.
W ciągu ostatniej dekady wokół Centrum Wina powstała największa w Polsce winiarska społeczność. Program Kocham Wino ma już ponad 130 tys. uczestników. Przybywa też miast, w których sklepy Centrum Wina znajdują dla siebie konsumentów i popyt na fine wines. Jeszcze w tym roku Ambra S.A. planuje otworzyć kolejne sklepy Centrum Wina m.in. w Forum Gdańsk i we Wrocławiu. Myśli też o mniejszych miejscowościach.
– Przyśpieszenie otwarć jest zgodne z koniunkturą, awansem społecznym i rosnącym znaczeniem wina w naszym życiu. Duże aglomeracje takie jak Kraków czy Gdańsk zwiększają swój potencjał zakupowy, a nowe mniejsze miasta, gdzie również rosną dochody, właśnie wchodzą w strefę rynku wina, dość szybko nadrabiając dystans do Warszawy – podkreśla prezes Robert Ogór. – Takimi dobrymi wzorcami są dla nas sklepy Centrum Wina w Bydgoszczy i Lublinie. Chcemy szerzej docierać do konsumentów w średnich miastach. Naszą ambicją jest zaproponowanie im pełnego wyboru dobrych win. Tak postrzegamy swoją misję rozwoju kultury wina w Polsce.