Ostra konkurencja

Rynek napojów spirytusowych jest w Polsce bardzo skoncentrowany, aż 72% jest w posiadaniu trzech firm: CEDC, Stock, Grupa Belvedere. Sytuacja jest mocno niekorzystna dla małych producentów, którzy jednak mogą mieć mocną broń w postaci marek własnych. Koncentracja kapitału spowodowała zaostrzenie konkurencji. Nacisk na uzyskanie ilościowego udziału w rynku być może jest korzystne dla klienta, bo wpływa na szerszą dostępność i bogatszą ofertę trunków, bardzo negatywnie odbija się jednak na rentowności firm z branży alkoholowej. Niewątpliwie, wzrost akcyzy od stycznia 2014 roku tylko nasilił zjawisko. Długofalowo jest to dla wszystkich niekorzystne, gdyż niskie marże odbiją się na innowacyjności firm.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.