Spirits, Wydarzenia
rynek, wódka

Polskie marki wódek wśród największych alkoholi świata

Polskie marki wódek wśród największych alkoholi świata

Udostępnij:

W globalnym rankingu „Klubu Milionerów 2016” znalazło się 157 marek alkoholowych o rocznej sprzedaży powyżej miliona dziewięciolitrowych skrzynek, w tym dziewięć alkoholi z Polski, na czele z najlepiej sprzedającą się z nich Żubrówką. Produkowana przez CEDC marka z Żubrem na etykiecie jest jedną z czterech największych wódek świata.


W przygotowanym przez magazyn „Drinks International” zestawieniu, Żubrówka zajmuje 4. miejsce wśród wszystkich wódek świata – po globalnych markach Smirnoff i Absolut oraz ukraińskiej marce Khortytsa – ze sprzedażą 7,1 mln dziewięciolitrowych skrzynek. W porównaniu z rankingiem za rok 2015, Żubrówka awansowała o jedną pozycję, dzięki zwiększeniu sprzedaży o prawie milion skrzynek.
Kolejne polskie wódki w zestawieniu to: 7. Krupnik (Marie Brizard, 4,4 mln, wzrost o 10%), 16. Soplica (CEDC, 3,1 mln, wzrost o 23%), 19. Żołądkowa De Luxe (Stock, 2,6 mln, spadek o 26%), 26. Sobieski (Marie Brizard, 1,9, spadek o 5%), 27. Żytniówka (CEDC, 1,8 mln, wzrost o 13%), 28. Wyborowa (Pernod Ricard, 1,7 mln, wzrost o 6%). W kategorii likiery zostały sklasyfikowane jeszcze dwie marki: Lubelska (Stock, 1,3 mln, spadek o 1%) i Żołądkowa Gorzka (Stock, 1,4 mln, spadek o 8%).

Największe marki wódek świata w „Klubie Milionerów”

Poz. Marka Producent Zasięg Sprzedaż 2016 (mln 9L skrzynek) Dynamika
vs. 2015
1 Smirnoff Diageo Globalny 25,5 –1%
2 Absolut Pernod Ricard Globalny 11,0 0%
3 Khortytsa Global Spirits Regionalny 7,5 +3%
4 Żubrówka CEDC Globalny 7,1 +15%
5 Chlebny Dar Bayadera Group Regionalny 6,9 +9%
6 Svedka Constellation Brands Globalny 4,4 +6%
7 Krupnik Marie Brizard Regionalny 4,4 +10%
8 Piat’ Ozer Alcohol Siberian Group Regionalny 4,2 0%
9 Skyy Gruppo Campari Globalny 4,0 +1%
10 Grey Goose Bacardi Globalny 4,0 +1%

– Polska wódka to część tradycji, z której możemy i powinniśmy być dumni, podobnie jak Szkoci cenią sobie renomę, dziedzictwo i światowe sukcesy whisky – komentuje Alicja Jelec, Dyrektor Marketingu Wódek CEDC. – Dlatego cieszy nas pozycja naszych marek w globalnych zestawieniach najpopularniejszych alkoholi świata. Sukces Żubrówki odzwierciedla pozycję tej marki w Polsce, ale wciąż widzimy ogromny potencjał rozwoju zagranicą, na ponad 40 rynkach, na których jest ona oferowana. Podobnie ma się rzecz z marką Soplica, w przypadku której w ostatnich latach podwoiliśmy liczbę rynków zagranicznych, na których chcemy rozwijać ten odwołujący się do tradycji polskich nalewek produkt.

10 najszybciej rosnących marek wódek świata w „Klubie Milionerów”

Poz. Marka Producent Sprzedaż 2016 (mln 9L skrzynek) Dynamika sprzedaży vs. 2015
1 Tsarskaya/Imperial Ladoga Group 1,0 +51%
2 Gosudarev Zakaz Synergy 2,4 +31%
3 Myagkov Synergy 1,0 +25%
4 Soplica CEDC 3,1 +23%
5 Bulbash Bulbash Zavod 1,5 +23%
6 Żubrówka CEDC 7,1 +15%
7 Żytniówka CEDC 1,8 +13%
8 Krupnik Marie Brizard 4,4 +10%
9 Chlebny Dar Bayadera Group 6,9 +9%
10 Gorbatschow Henkell & Söhnlein 1,4 +8%
11 Khaoma Asia Waters 1,4 +8%
12 Kozatska Rada Bayadera Group 1,2 +7%
13 Belenkaya Synergy 3,7 +6%
14 Wyborowa Pernod Ricard 1,7 +6%
15 Svedka Constellation Brands 4,4 +6%

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.