Polskie wódki w Klubie Milionerów

Według najnowszego raportu Drinks International „The Millionaire’s Club” wśród najlepiej sprzedawanych na świecie alkoholi jest dziewięć polskich marek. Prowadzi Żubrówka, która obecnie jest trzecią największą globalną marką wódki na świecie po markach Smirnoff i Absolut oraz szóstą uwzględniając także marki wyłącznie regionalne. Jej sprzedaż w 2015 roku wyniosła 6,2 miliona dziewięciolitrowych opakowań. Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie alkoholu (wódki, likiery, whisky, rumy i inne), pod względem sprzedaży Żubrówka zajęła najwyższe w historii, 31. miejsce na świecie.

Pozostałe polskie marki to: Krupnik, Soplica, Żołądkowa Gorzka de Luxe, Sobieski, Żytniówka, Wyborowa, Lubelska i Żołądkowa Gorzka. Wzrosła w 2015 roku sprzedaż: Żubrówki, Krupniku, Soplicy, Żytniówki i Wyborowej. Spadki zaliczyły: Żołądkowa Gorzka de Luxe, Lubelska i Żołądkowa Gorzka. Sprzedaż wódki Sobieski utrzymała się na niezmienionym poziomie.

Polskie marki alkoholi w Klubie Milionerów

Marka Producent Miejsce w rankingu wszystkich alkoholi Sprzedaż 2015
w mln 9-l opakowań
Dynamika sprzedaży vs. 2014
Żubrówka CEDC 31 6,2 +18%
Krupnik Marie Brizard 48 4,0 +14%
Soplica CEDC 83 2,5 +26%
Żołądkowa Gorzka de Luxe Stock 88 2,5 -41%
Sobieski Marie Brizard 101 2,0 0%
Żytniówka CEDC 117 1,6 +23%
Wyborowa Pernod Ricard 118 1,6 +14%
Lubelska Stock 142 1,3 -26%
Żołądkowa Gorzka Stock 146 1,2 -10%
Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.