7 maja w warszawskiej restauracji Primitivo odbyła się prezentacja marki Mionetto oraz koktajli na bazie prosecco i produkowanego w Toruniu, a eksportowanego na cały świat aperitivo Mionetto Spritz. Zarówno wino musujące, jak i aperitivo dostępne są także w wersjach bezalkoholowych.
O trendach na rynku mówili Tomasz Potrzebowski, międzynarodowy ekspert ds. Rozwoju Rynku Wina oraz Anna Pawłowska-Kruzińska, szefowa Działu Rozwoju Biznesu i Komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska. Z badań wynika, że młode pokolenia coraz chętniej sięga po koktajle nisko lub bezalkoholowe, te kategorie rosną rok do roku, podobnie jak sprzedaż win musujących. Mionetto to lider rynku prosecco na świecie, także w Polsce. Wino pochodzi z włoskiego regionu Treviso i wytwarzane jest od 1887 roku. To zdecydowany numer 1 jeśli chodzi o wartość oraz wolumen sprzedaży, z kolei Mionetto 0.0% to w Polsce zdecydowany lider w kategorii Sparkling alcohol free. Polska ma aż 21% udziału w światowej sprzedaży Mionetto, wyprzedzamy Niemcy, a przed nami są tylko USA i Włochy. Per capita, to my wypijamy najwięcej Mionetto na świecie, niebywały sukces polskiej spółki Henkell Freixenet.
– Venetian Spritz to nie tylko napój, ale kulturowy symbol Wenecji. Jego pochodzenie i ewolucja na przestrzeni lat uczyniły z niego uwielbiany koktajl, którym cieszą się ludzie na całym świecie – mówił Tomasz Potrzebowski.
Goście spotkania mieli okazję samodzielni przygotować koktajl, Venetian Spritz na bazie prosecco lub wina bezalkoholowego, z dodatkiem aperitivo do wyboru z alkoholem 11% lub bez. Degustacja odbywała się w towarzystwie dań kuchni włoskiej – przystawek, kilku dań głównych, zwieńczona tiramisu.












