Wydarzenia
degustacje, rynek

ProWein – zmiany i wyzwania

ProWein – zmiany i wyzwania

Udostępnij:

25 września w Henkel Saal w Düsseldorfie odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowano planowane zmiany organizacji i wizualizacji największych na świecie targów alkoholowych – ProWein. Zmiany zostaną wprowadzone już od najbliższej edycji w marcu 2026 roku. W konferencji wzięło udział ok. 60 dziennikarzy piszących o alkoholach z całego świata.

Nowa identyfikacja wizualna zawiera kolory wielu flag narodowych, ma symbolizować wyjątkową różnorodność i międzynarodową obecność ProWein jako innowacyjnej platformy w sektorze B2B. ProWein Düsseldorf mają też nowe hasło: „Kształtuj, Twórz, Ulepszaj”.
– Nie definiujemy się wyłącznie przez przeszłość, ale konsekwentnie rozwijamy ProWein Düsseldorf, aby stać się wiodącymi targami. Innowacyjność i elastyczność są niezbędne, zwłaszcza w tak trudnej sytuacji rynkowej, jakiej obecnie doświadczamy. Tak jak każdy uczestnik branży winiarskiej i spirytusowej musi teraz starannie przemyśleć i dostosować swoją strategię, tak i my krytycznie przyglądamy się sobie – i energetyzujemy ProWein Düsseldorf świeżymi, innowacyjnymi pomysłami – mówił Marius Berlemann, dyrektor operacyjny Messe Düsseldorf.
Nowe motto ProWein Düsseldorf „Kształtuj, Twórz, Ulepszaj” to wezwanie dla branży do aktywnego kształtowania przyszłości. Organizatorzy targów powołali zespół o nazwie Buyers Concierge Team, który ma wspierać uczestniczących w targach kupców, zapowiadane jest m.in. wsparcie dla kupców z Europy Wschodniej. W wyjątkowej sytuacji znajdą się sklepy z alkoholami ulokowane w promieniu 350 km od Düsseldorfu, dla których organizator zaoferuje jednodniowe wizyty na ProWein we wszystkie trzy dni targowe, korzystając z centralnie koordynowanych, bezpłatnych transferów autobusowych z kluczowych lokalizacji w Niemczech, Belgii i Holandii w ramach nowo opracowanej usługi ProWein Düsseldorf Express Service.
Pokazujemy branży, że wizyta na targach ProWein Düsseldorf nigdy nie była łatwiejsza – mówi Marius Berlemann.
Nowo wprowadzona w 2025 roku platforma wymiany kontaktów „Fair Match” również została udoskonalona i rozwinięta. Podczas targów w marcu 2026 roku organizatorzy zaoferują m.in. centralnie zlokalizowaną arenę Live Fair Match w halach wystawienniczych.
Niewiele naa razie oficjalnie wiadomo na temat zapowiadanej platformy Insight-to-Action Framework (I2A), która ma być oparta na wnioskach z kompleksowego badania branżowego i działać celem zwiększenia trafności i efektywności, zapewniając lepsze dopasowanie wystawców do zwiedzających. Więcej szczegółów na temat platformy I2A i jej wdrożenia zostanie opublikowanych w niedługim czasie.
Wiadomo natomiast, że program ProWein Agora Stage zaoferuje ponad 12 godzin istotnych dla rynku krótkich prelekcji, paneli i wykładów, zarówno w trakcie targów, jak i poza branżą winiarską i alkoholową.
Strefa ProWein Zero w Hali 5 została całkowicie przeprojektowana i po raz pierwszy oferuje również alkohole i interaktywne doświadczenia, takie jak degustacje impulsowe.
Sekcja win musujących ProWein Sparkling w hali 4 zostanie poszerzona o bar z winami musującymi, gdzie odbędą się szybkie degustacje i sesje.
Nowy układ hal od 1 do 7 oferuje wystarczająco dużo miejsca dla około 4000 wystawców. Zmiana aranżacji obiecuje lepszą widoczność stoisk, odwiedzający mają krótsze odległości między stoiskami i bardziej przejrzystą zabudowę. Strefa ProSpirits po raz pierwszy zajmie dwie hale.
ProWein Düsseldorf odbędą się w dniach 15-17 marca 2026 roku. Oczekuje się 4000 wystawców z ponad 60 krajów, w tym około 500 wystawców z ponad 50 krajów z mocnymi alkoholami w sekcji ProSpirits.

Nowe logo łączy światy wina i mocnych alkoholi.

Powiązane artykuły

Wydarzenia

Wesołych, spokojnych i pełnych radości Świąt Bożego Narodzenia, wypełnionych chwilami wytchnienia, ciepłem rodzinnych spotkań oraz […]

Wydarzenia
rynek

Jak informuje Portalspozywczy.pl, w okresie styczeń-wrzesień 2025 wartość sprzedaży alkoholi spadła o ok. 5%, a […]

Wydarzenia
bourbon, destylarnie, rynek, whiskey amerykańska

Świat obiegła niespodziewana wiadomość, gigant amerykańskiej whiskey, należąca do Suntory Global Spirits destylarnia James B. […]

Wydarzenia
prawo, rynek

18 grudnia prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży alkoholowej – zwiększającą podwyżki […]

Wydarzenia
rynek

CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.