Rośnie sprzedaż win gruzińskich

Według danych National Wine Agency of Georgia (LEPL) w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2024 roku do Polski przyjechało ponad półtora miliona litrów wina z Gruzji. W 2023 roku Gruzja wyeksportowała wino do 65 krajów i umocniła swoją pozycję na strategicznych rynkach, spośród których Polska jest liderem. Porównując kwartał do kwartału, wartość wina wyeksportowanego do Polski wzrosła o 22%, a ilość o 26%.

Z badań przeprowadzonych przez instytut SW Research na zlecenie National Wine Agency of Georgia w 2022, wynika, że blisko połowa osób deklarujących spożycie wina próbowała już wina gruzińskiego i zdecydowana większość tej grupy (89%) je polubiła.
– Jeden z najpopularniejszych obecnie trendów win naturalnych i tzw. bursztynowych ma swoje początki w Gruzji, gdzie do fermentacji używa się qvevri – glinianych naczyń, które dla utrzymania stałej i niskiej temperatury są zakopywane w ziemi. Połączenie tej tradycji z nowoczesnym myśleniem o produkcji wina to znak rozpoznawczy win gruzińskich. W Polsce, od lat czerwone, półsłodkie wina gruzińskie mają swoich miłośników, ale wytrawne odmiany z każdym rokiem zyskują kolejnych wielbicieli komentuje Tamta Kvelaidze, szefowa departamentu marketingu i PR LEPL National Wine Agency.
W 2024 roku polscy odbiorcy mogą liczyć na kilka specjalnych spotkań polskiej branży winiarskiej z winną kulturą Gruzji, m.in. podczas Mistrzostw Polski Sommelierów, których partnerem jest National Wine Agency of Georgia pod koniec maja i podczas Georgian Wine Grand Tasting 2024 w czerwcu. Grand Tasting to szczególne wydarzenie skierowane do profesjonalistów z branży winiarskiej, importerów, sommelierów i mediów branżowych , podczas którego będzie można nie tylko zapoznać się z przekrojową ofertą gruzińskich winiarni dla polskiego rynku, osobiście poznać producentów z Gruzji, ale także wziąć udział w masterclassach i sesjach networkingowych.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.