Jak podaje „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014” tylko 3% Polaków pije rum kilka razy w roku (2013), raz sięgnęło po niego 28%. Jednak badania mogą być zafałszowane, gdyż wiele osób nie wie, że właśnie pije rum, bo znamy rum w postaci ciemnego płynu, a rum w kolorze białym przez wielu traktowany jest jako odrębny alkohol. Zwykle nie pijamy ulubionego trunku Ernesta Hemingwaya solo, na ogół stanowi on składnik drinków, co też ma wpływ na mylne badania tego rynku. Jednak nowe tendencje konsumentów, jak poszukiwanie nowych smaków, nieznanych destylatów czy też premiumizacja wskazują, że w kolejnych latach spożycie rumu wzrośnie. Na poparcie tej prognozy można posiłkować się wynikami z lat 2009-2013, które pokazują, że sprzedaż rumu wzrosła dwukrotnie, kształtuje się obecnie na poziomie 512 tys. l (72 mln zł).