Jan Śpiewak, warszawski aktywista i prezes fundacji Bezpieczna Polska Dla Wszystkich, złożył zawiadomienie do prokuratury, oskarżając członków zarządu sieci Żabka Polska o naruszenie przepisów dotyczących reklamy alkoholu. Śpiewak twierdzi, że promocja oferowana przez Żabkę, polegająca na możliwości zakupu 24 piw w obniżonej cenie z odbiorem w ciągu 20 dni, przekracza dozwolone ramy reklamy piwa określone w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Argumentuje, że tego rodzaju promocje mogą przyczyniać się do nadmiernego spożycia alkoholu i promują niezdrowe nawyki konsumenckie. W przypadku uznania zarzutów przez prokuraturę, członkom zarządu Żabki grozi kara finansowa do 500 tys. zł.
Żabka broni się, twierdząc, że oferowana promocja nie jest abonamentem na alkohol, lecz jednorazową ofertą zakupu z możliwością odbioru w późniejszym terminie. Zarząd firmy uważa, że działa zgodnie z obowiązującym prawem i nie promuje nadmiernego spożycia alkoholu.
To kolejna sprawa ukazująca rosnące napięcia między działaniami marketingowymi sieci handlowych a przepisami mającymi na celu ograniczenie promocji alkoholu w Polsce.