Wydarzenia
piwo, rynek

Śpiewak kontra Żabka

Śpiewak kontra Żabka

Udostępnij:

Jan Śpiewak, warszawski aktywista i prezes fundacji Bezpieczna Polska Dla Wszystkich, złożył zawiadomienie do prokuratury, oskarżając członków zarządu sieci Żabka Polska o naruszenie przepisów dotyczących reklamy alkoholu. Śpiewak twierdzi, że promocja oferowana przez Żabkę, polegająca na możliwości zakupu 24 piw w obniżonej cenie z odbiorem w ciągu 20 dni, przekracza dozwolone ramy reklamy piwa określone w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.​ Argumentuje, że tego rodzaju promocje mogą przyczyniać się do nadmiernego spożycia alkoholu i promują niezdrowe nawyki konsumenckie. W przypadku uznania zarzutów przez prokuraturę, członkom zarządu Żabki grozi kara finansowa do 500 tys. zł.​

Żabka broni się, twierdząc, że oferowana promocja nie jest abonamentem na alkohol, lecz jednorazową ofertą zakupu z możliwością odbioru w późniejszym terminie. Zarząd firmy uważa, że działa zgodnie z obowiązującym prawem i nie promuje nadmiernego spożycia alkoholu.​
To kolejna sprawa ukazująca rosnące napięcia między działaniami marketingowymi sieci handlowych a przepisami mającymi na celu ograniczenie promocji alkoholu w Polsce.

Powiązane artykuły

Wydarzenia
prawo, rynek

18 grudnia prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży alkoholowej – zwiększającą podwyżki […]

Wydarzenia
rynek

CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Wydarzenia
rynek
TuttoFood 2026 w Mediolanie zapowiada rekordową frekwencję, rosnący udział zagranicznych wystawców oraz silną reprezentację międzynarodową, w tym sekcję Beverage i Mixology Experience.
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.