Śpiewak kontra Żabka

Jan Śpiewak, warszawski aktywista i prezes fundacji Bezpieczna Polska Dla Wszystkich, złożył zawiadomienie do prokuratury, oskarżając członków zarządu sieci Żabka Polska o naruszenie przepisów dotyczących reklamy alkoholu. Śpiewak twierdzi, że promocja oferowana przez Żabkę, polegająca na możliwości zakupu 24 piw w obniżonej cenie z odbiorem w ciągu 20 dni, przekracza dozwolone ramy reklamy piwa określone w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.​ Argumentuje, że tego rodzaju promocje mogą przyczyniać się do nadmiernego spożycia alkoholu i promują niezdrowe nawyki konsumenckie. W przypadku uznania zarzutów przez prokuraturę, członkom zarządu Żabki grozi kara finansowa do 500 tys. zł.​

Żabka broni się, twierdząc, że oferowana promocja nie jest abonamentem na alkohol, lecz jednorazową ofertą zakupu z możliwością odbioru w późniejszym terminie. Zarząd firmy uważa, że działa zgodnie z obowiązującym prawem i nie promuje nadmiernego spożycia alkoholu.​
To kolejna sprawa ukazująca rosnące napięcia między działaniami marketingowymi sieci handlowych a przepisami mającymi na celu ograniczenie promocji alkoholu w Polsce.

Zostaw komentarz

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.