Spirits, Wydarzenia
prawo, rynek, wino

Stare banderole dłużej zachowają ważność

Stare banderole dłużej zachowają ważność

Udostępnij:

Banderole o starym wzorze, naklejone na opakowania jednostkowe wyrobów winiarskich przed 1 stycznia 2022, zachowają swoją ważność do 31 grudnia 2024 roku, czyli o rok dłużej niż wskazywały wcześniejsze przepisy. Tak zdecydowało Ministerstwo Finansów. Chodzi o stosowane uprzednio banderole o wymiarach 14 mm x 110 mm oraz 16 mm x 160 mm naklejone w formie odwróconej litery „U” na zamknięciu i szyjce butelki. O stosowne zmiany apelował Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

– Z wielką radością przyjęliśmy wiadomość, iż Ministerstwo Finansów pozytywnie odpowiedziało na wniosek złożony przez Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa i w efekcie, w Dzienniku Ustaw, ogłoszone zostało Rozporządzenie Ministra Finansów zmieniające rozporządzenie w sprawie przedłużenia okresu ważności znaków akcyzy. W praktyce oznacza to, że do końca 2024 r., zarówno wyroby winiarskie opatrzone nowymi (o wymiarach 16 mm x 50 mm), jak i starymi banderolami, są prawidłowo oznakowane i w pełni zgodne z przepisami. Można powiedzieć, że to „koło ratunkowe” rzucone polskim przedsiębiorstwom. Dzięki tej decyzji możliwa będzie dalsza, płynna sprzedaż wyrobów winiarskich – mówi Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.
To zdecydowanie dobry krok – tak decyzję Ministerstwa Finansów komentują sami przedsiębiorcy.
– Obecna sytuacja rynkowa i wyraźnie widoczne spowolnienie odsprzedaży produktów, nie sprzyjają naturalnej wymianie na półkach sklepowych win z nałożonymi znakami w poprzednim wzorze – twierdzi Tomasz Głoskowski, dyrektor generalny i wiceprezes zarządu firmy Partner Center. – Dla większości sklepów i mniejszych dystrybutorów oznaczało by to duże problemy, a także dodatkowe koszty związane z dostosowanie produktów do nowego wzoru banderoli. Było by to niepotrzebne, dodatkowe obciążenie w i tak wystarczająco trudnym handlowo okresie dla rynku FMCG. Mam też nadzieję, że czeka nas ożywienie w sferze rotacji wina i tym samym – powrót do poprzedniego poziomu sprzedaży ilościowej wina. W przeciwnym razie, konieczne będzie wystąpienie o kolejne przedłużenie tego terminu – podsumowuje Tomasz Głoskowski.

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.