„Winiarstwo – pasjonujący biznes”, tak brzmi nazwa studiów podyplomowych, które od października ruszają na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu. Partnerem kierunku jest firma Henkell Freixenet Polska, światowy lider w branży winiarskiej.
Skąd pomysł na uruchomienie takiego kierunku studiów? Analitycy uznają Polskę za jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków wina. Od kilku lat mamy do czynienia z dynamicznym rozwojem kultury winiarskiej. Polacy piją coraz więcej wina, coraz więcej o nim wiedzą i chcą pogłębiać tę wiedzę. Przybywa u nas zarówno importerów, jak i winnic. Ale gdy pasję chcemy zamienić w biznes, trzeba już profesjonalnej edukacji.
– Z jednej strony winiarstwo to piękna i można przy tym powiedzieć, że nawet romantyczna dziedzina życia, ale z drugiej strony to też biznes, który zapewnia miejsca pracy wielu ludziom na całym świecie. Chcemy zatem pokazać, jak wygląda on od środka – tłumaczy Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska, opiekun kierunku.
Dla kogo?
Studia podyplomowe „Winiarstwo – pasjonujący biznes” na Uniwersytecie WSB Merito w Toruniu skierowane są do wszystkich zainteresowanych tematem wina i rozwijaniem swojej kariery zawodowej w tym obszarze.
– Zapraszamy pracowników sektora HoReCa – kelnerów, sommelierów, managerów barów i restauracji. Zapraszamy pracowników sieci handlowych – kupców, kierowników kategorii, asystentów. Zapraszamy również przedstawicieli i doradców handlowych, a także importerów i właścicieli firm dystrybucyjnych. To grono jest więc bardzo szerokie – mówi Tomasz Potrzebowski.
Nie tylko teoria
W trakcie dwóch semestrów (10 zjazdów, 170 godzin nauki) przekazana zostanie bardzo konkretna wiedza. Studenci mają zrozumieć zasady działania polskiego oraz światowych rynków winiarskich, poznać regulacje prawne obowiązujące na rynku wina w Polsce i Unii Europejskiej, zdobyć teoretyczną i praktyczną wiedzę – popartą konkretnymi przykładami – w zakresie wiedzy o winie, regionach winiarskich. W programie jest także zgłębianie tajników profesjonalnej analizy sensorycznej i degustacji wina.
Duży nacisk będzie położony na zarządzanie i sprzedaż. – Zależy nam, aby nasi studenci zyskali świadomość, jakie zmiany można wdrażać w swoich firmach, żeby efektywniej i nowocześnie zarządzać produktami i markami alkoholowymi. Wytłumaczymy, czym jest skuteczna sprzedaż, marketing i trade marketing – mówi Anna Pawłowska-Kruzińska, szefowa działu rozwoju biznesu i komunikacji w firmie Henkell Freixenet Polska.
Program podyplomowych studiów obejmuje także wizyty studyjne. Studenci będą uczestniczyć w trzech zjazdach poza uczelnią. Do swojej toruńskiej siedziby zaprosi firma Henkell Freixenet Polska, a także winnica Bona Terra w Lipnie. Chętni będą mogli także polecieć do Hiszpanii, do winnic prowadzonych przez Grupę Henkell Freixenet.
Wykładowcami będą eksperci zarówno z Polski, jak i z innych krajów.
Wszystkie szczegóły tu: https://www.merito.pl/torun/studia-i-szkolenia/studia-podyplomowe/kierunki/winiarstwo-pasjonujacy-biznes/program-studiow.