W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu „Shanken’s IMPACT”, trzy czołowe miejsca wśród największych marek wódek świata zajmują: Smirnoff, Absolut, Khortytsa i nasza Żubrówka. Według rankingu, Żubrówka jest również jedną z wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych dziewięciolitrowych skrzynek. W porównaniu z danymi za 2015 rok, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 15,4% skrzynek Żubrówki więcej. Inne polskie marki w rankingu to: Krupnik (Marie Brizard Wine & Spirits) – przyrost o 7%, Żołądkowa Gorzka Czysta De Luxe (Stock Spirits) – spadek o 16% oraz Soplica (CEDC) – przyrost o 23%.
Największe marki wódek w rankingu IMPACT za 2016 rok
Miejsce | Marka | Producent | Sprzedaż w mln 9 l opakowań | Zmiana 2015 vs. 2016 |
1 | Smirnoff | Diageo, Wlk. Brytania | 25,8 | –1% |
2 | Absolut | Pernod Ricard, Francja | 11,0 | 0% |
3 | Khortytsa | Khortytsa Distilery, Ukraina | 7,7 | +6,3% |
4 | Żubrówka | CEDC, Polska | 7,1 | +15,4% |
5 | Khlibniy Dar | Bayadera Group, Ukraina | 6,5 | +3% |