Wirtualny sommelier

Firma CEDC International przygotowała niespodziankę dla wszystkich amatorów wina. Dzięki najnowszej kampanii z wykorzystaniem technologii AR, konsumenci kupujący wybrane wina z winnic Torres lub Mare Magnum, mogą wziąć udział w indywidualnym szkoleniu prowadzonym przez profesjonalnego sommeliera.

Augmented Reality (AR), rozszerzona rzeczywistość, to połączenie świata rzeczywistego ze światem cyfrowym. Technologia ta jest rynkową rewolucją, zmieniającą sposób interakcji konsumenta z marką. AR tworzy nowe możliwości w obszarze komunikacji marketingowej, integrując innowacyjne rozwiązania z produktem, który tym samym staje się narzędziem bezpośredniego kontaktu z konsumentem.
– Consumer experience staje się obecnie jednym z najważniejszych obszarów budowania pozycji marki. Lojalność konsumentów przestaje bazować na cenie produktu czy na przyzwyczajeniu. Zamiast tego, zaczynają oni poszukiwać marek umiejących budować pozytywne doświadczenia związane z produktem – komentuje Marcin Chyliński, marketing manager w CEDC International. – Mając na uwadze, iż konsumenci, w szczególności wina, szukają wiedzy o produkcie w dostępnej i atrakcyjnej formie, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w naszej kampanii.
Projekt jest innowacją i pierwszym tego typu narzędziem dostępnym dla polskich konsumentów. Aby w pełni doświadczyć możliwości, jakie otwiera przed nami rozszerzona rzeczywistość, wystarczy tylko sięgnąć po smartfon i aplikację VIUU. Za jej pomocą, po zeskanowaniu etykiety wina, konsument ma okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat poszczególnych wariantów win. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości na tle etykiety pojawia się postać sommeliera, który przekazuje informacje na temat danego produktu w angażujący i jednocześnie przystępny sposób. – Dzięki temu rozwiązaniu konsument w atrakcyjnej formie będzie mógł dowiedzieć się więcej o pochodzeniu win, czy rodzajach potraw z jakimi warto je łączyć. Tym samym oferujemy naszemu konsumentowi innowacyjny sposób „doświadczenia marki” oraz poszerzenia wiedzy na temat kategorii – dodaje Marcin Chyliński.
W projekt zaangażowano łącznie dziesięć wariantów win: sześć należących do hiszpańskiej winnicy Torres, jednej z najwyżej ocenianych winnic europejskich i laureata wielu prestiżowych nagród, oraz czterech należących do winnicy Mare Magnum, położonej na słonecznej Sycylii. Kampania potrwa do końca grudnia 2019 roku i wspierana będzie materiałami POS w punktach sprzedaży oraz w wybranych punktach gastronomicznych.
O tym, jak korzystać z pomocy e-sommeliera, konsumenci mogą się również dowiedzieć z materiału wideo dostępnego pod linkiem: https://vimeo.com/360248559.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.