Zawsze odpowiedzialnie

Ruszyła kolejna odsłona kampanii społecznej „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”, organizowanej cyklicznie przez Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy od 2016 roku.

Obecna edycja projektu proponuje inne podejście do tematu i zapisanie go pod hashtagiem #zTwarzą. Chcemy pokazać, jak może być odbierane zachowanie osoby, która przesadziła z ilością wypitego alkoholu. W tym celu poprosiliśmy o współpracę dwóch aktorów – Michała Mikołajczaka i Tomasza Ciachorowskiego. Na swoich kanałach na Instagramie opublikowali filmy z imprezy w formie InstaStories, na której jeden z nich przesadza z alkoholem, a drugi relacjonuje wszystko z perspektywy osoby trzeźwej. Ma to pokazać młodym ludziom, że z boku ich zachowanie nie jest takie, jakie im się wydaje – mogą mówić za głośno, być nachalni lub po prostu nieśmieszni.
Dodatkowo kampanię wsparł redaktor naczelny „Vogule Poland” – Patryk Chilewicz. Na swoich filmach pokazywał młodym ludziom, jak pić odpowiedzialnie i #zTwarzą. W swoim niepowtarzalnym stylu udzielił szeregu rad, które przydadzą się na każdej imprezie.
Kampania „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” porusza temat świadomego i odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Poprzez cykliczne realizowane działania w social media, kampanię billboardową, hasło kampanii dotarło już do ponad 18 milionów osób. Głównym celem jest uświadamianie ludzi, że bez względu na rodzaj alkoholu, który spożywają, jest w nim obecna ta sama substancja, czyli C2H5OH. Dlatego też każdy alkohol, niezależnie od rodzaju i podanych procentów zawartości alkoholu, należy spożywać go odpowiedzialnie.
Inicjatorem kampanii jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS), czyli organizacja zrzeszająca producentów wyrobów spirytusowych. Od 2008 roku ZP PPS przeprowadził ponad 20 rożnych kampanii i działań w obszarze odpowiedzialności społecznej branży, szkoląc m.in. ponad 6000 sprzedawców alkoholu. Do zadań Związku należy podejmowanie działań ukierunkowanych na rozwój branży spirytusowej w Polsce i za granicą, poprzez współpracę z przedstawicielami władzy publicznej oraz organizacjami społecznymi. ZP PPS zajmuje się przede wszystkim kwestiami związanymi z tworzeniem odpowiednich warunków prawnych i ekonomicznych dla rozwoju branży, umacnianiem wielowiekowej tradycji wyrobów spirytusowych, promowaniem nowych technologii oraz realizacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w branży spirytusowej. Od 2008 roku prowadzi kampanie edukacyjne zapobiegające nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, m.in. „Piłeś? Nie jedź!” oraz „Lepszy start dla Twojego dziecka” czy „Tu się sprawdza dorosłość”.
Nowa odsłona kampanii #zTwarzą ma uświadomić młodym, że nie potrzeba alkoholu (ani jego dużych ilości) do dobrej zabawy. Lepiej wypić kilka drinków mniej i wrócić z imprezy #zTwarzą.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.