Żubrówka w światowej czołówce

W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT (Shanken’s IMPACT, World’s Top 100 Distilled Spirit Brands Worldwide, 2018), Żubrówka utrzymała drugi rok z rzędu trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut. Biorąc pod uwagę marki zarówno globalne, jak i regionalne, Żubrówka zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu, po Smirnoffie, Absolucie i wódce Khortytsa dystrybuowanej głównie na rynku ukraińskim.


Według danych zawartych w rankingu IMPACT, Żubrówka znalazła się również w czołówce wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych dziewięciolitrowych skrzynek. W porównaniu z danymi za 2016 rok, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 11,3% skrzynek Żubrówki więcej.
Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT.

Największe marki wódek w rankingu IMPACT

Miejsce Marka Producent Zasięg Sprzedaż 2017 w mln 9 l opakowań Proc. zmiana sprzedaży 2016 vs. 2017
1 Smirnoff Diageo, Wlk. Brytania globalny 26,0 +1%
2 Absolut Pernod Ricard, Francja globalny 11,3 +2,7%
3 Khortytsa Khortytsa Distilery, Ukraina regionalny 8,0 +4%
4 Żubrówka CEDC, Polska globalny 7,9 +11,3%
5 Khlibniy Dar Bayadera Group, Ukraina regionalny 7,1 +2,9%

Polskie marki w rankingu IMPACT

Marka Producent Sprzedaż 2017 w mln 9 l opakowań Proc. zmiana sprzedaży 2016 vs. 2017
Żubrówka CEDC 7,9 +11,3%
Krupnik MBWS 4,1 -5,7%
Soplica CEDC 3,5 +12,9%
Żołądkowa De Luxe Stock 3,0 -8,5%
Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.