W corocznym, prestiżowym rankingu magazynu Shanken’s IMPACT (Shanken’s IMPACT, World’s Top 100 Distilled Spirit Brands Worldwide, 2018), Żubrówka utrzymała drugi rok z rzędu trzecią pozycję wśród globalnych marek wódki, ustępując pola jedynie markom Smirnoff i Absolut. Biorąc pod uwagę marki zarówno globalne, jak i regionalne, Żubrówka zajmuje czwarte miejsce w zestawieniu, po Smirnoffie, Absolucie i wódce Khortytsa dystrybuowanej głównie na rynku ukraińskim.
Według danych zawartych w rankingu IMPACT, Żubrówka znalazła się również w czołówce wódek o największym przyroście sprzedaży wśród wszystkich alkoholi ujętych w rankingu, liczonym według ilości sprzedanych dziewięciolitrowych skrzynek. W porównaniu z danymi za 2016 rok, w ubiegłym roku w Polsce i na rynkach eksportowych sprzedało się łącznie o 11,3% skrzynek Żubrówki więcej.
Żubrówka jest najwyżej notowaną polską marką wódki w rankingu IMPACT.
Największe marki wódek w rankingu IMPACT
Miejsce | Marka | Producent | Zasięg | Sprzedaż 2017 w mln 9 l opakowań | Proc. zmiana sprzedaży 2016 vs. 2017 |
1 | Smirnoff | Diageo, Wlk. Brytania | globalny | 26,0 | +1% |
2 | Absolut | Pernod Ricard, Francja | globalny | 11,3 | +2,7% |
3 | Khortytsa | Khortytsa Distilery, Ukraina | regionalny | 8,0 | +4% |
4 | Żubrówka | CEDC, Polska | globalny | 7,9 | +11,3% |
5 | Khlibniy Dar | Bayadera Group, Ukraina | regionalny | 7,1 | +2,9% |
Polskie marki w rankingu IMPACT
Marka | Producent | Sprzedaż 2017 w mln 9 l opakowań | Proc. zmiana sprzedaży 2016 vs. 2017 |
Żubrówka | CEDC | 7,9 | +11,3% |
Krupnik | MBWS | 4,1 | -5,7% |
Soplica | CEDC | 3,5 | +12,9% |
Żołądkowa De Luxe | Stock | 3,0 | -8,5% |