Lubelska wódka

obecnie chyba najbardziej popularna marka wódek o smakach owocowych w Polsce, produkowanych przez Stock Polska (dawny Polmos Lublin). Są tanie i atrakcyjne smakowo, wyraziste, aromatyczne, nie czuć spirytusu zbożowego lecz ekstrakty owocowe, co sprawia, że cieszą się powodzeniem. Najpopularniejsza jest Cytrynówka Lubelska – bardziej kwaśna od większości cytrynówek, o smaku lemoniady, całkiem udana. Pod względem walorów smakowych moim zdaniem najlepsza jest Porzeczkowa Lubelska – wytrawna, ale z nutą słodyczy, o wyraźnym smaku owoców, w tych kategoriach cenowych nie ma sobie w kraju równych. Mniej udane są Żurawinówka Lubelska i Wiśniówka Lubelska pozbawiona wiśniowej głębi i pestkowej goryczy, nie mniej obydwie mają ładny kolor i przyjemny owocowy zapach. Jest jeszcze Malinówka Lubelska – jak dla mnie zbyt słodka, no i całkiem udana Miodówka Lubelska, która przypomina krupnik, czuć że nie żałowano miodu. Zdecydowanie poprawił się smak Lubelskiej Orzechowej – wytrawna, z goryczą typową dla włoskich orzechów. Inną wytrawną wódką był Jarzębiak Lubelski, niestety zaniechano jego produkcji. Od 2011 roku na rynku jest Lubelska Grejpfrutowa – z czerwonych owoców, smakuje jak wódka rozwodniona sokiem z czerwonych grapefruitów, ale jest lepsza niż np. konkurencyjna Biznesowa Grejpfrutowa z Polmosu Józefów. W 2012 roku wprowadzono zupełnie udaną Lubelską Miętówkę z Limonką o smaku mojito, a w 2013 roku mniej udane smaki: Antonówkę i Ananasową. Ta pierwsza ma smak jabłek, mięty i limonki, niewątpliwie oryginalna propozycja, ta druga do mnie w ogóle nie przemawia, zbyt słodka. Nowości roku 2014 to: Pomarańczówka (ma przyjemny orzeźwiający cytrusowy smak) i Brzoskwiniowa (według mnie zbyt słodka, ale aromat jest przyjemnie naturalny). Jest też bardzo dobra wódka czysta Lubelska Trzy Zboża – komponowana z pszenicy, jęczmienia i kukurydzy. To jedyna taka wódka na polskim rynku, wyrazista, z typową dla kukurydzy słodyczą. W 2015 roku, w okresie wakacyjnym, wprowadzono dwa smaki – Cytrynówkę i Grejpfrutową w wersjach Lubelska Lufka, w plastikowych pojemnikach o pojemności 0,04 l zamykanych aluminiową folią. Obydwa smaki o obniżonej mocy – 30%.
Producentowi wódek lubelskich należy się uznanie za to w jak krótkim czasie zdołali skutecznie wypromować kulturę picia wódek smakowych zamiast czyściochy. Pozycję zbudowali bez wielkich kampanii reklamowych – dzięki niskim cenom w stosunku do jakości produktu. A w ślad za Lublinem poszli inni producenci.

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.