Bezalkoholowe
bezalkoholowe, rynek, wino

2 mld na 0%

2 mld na 0%

Udostępnij:

Jak wynika z najnowszych obliczeń firmy badawczej NielsenIQ, na tego produkty z kategorii NoLo (non-alcoholic beverages) Polacy wydali już niemal 2 mld PLN. To więcej niż na oleje, herbatę czy ręczniki kuchenne.

Konsumenci prowadzą coraz zdrowszy tryb życia, świadomie wybierają alkohole premium, warianty o obniżonej zawartości alkoholu, rezygnują z wysokoprocentowych wódek, ale także coraz częściej odchodzą od piwa – tłumaczy Joanna Dolęga-Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. – To otwiera przestrzeń, w której my od dawna już jesteśmy bardzo aktywni, mowa o jakościowych winach musujących i całej kategorii bezalkoholowych zamienników. Zmieniający się profil konsumenta traktujemy jako impuls do rozwoju. Mamy w portfolio dwie wiodące marki – Freixenet oraz Mionetto. To przede wszystkim wina musujące w wariancie białym oraz różowym, ale też odalkoholizowane wina spokojne. Co ważne – to nie są „napoje winopodobne”, tylko wina jakościowe, z których delikatnie usunięto alkohol. Technologia daje nam dziś niesamowite możliwości – nie tracimy struktury wina, zachowujemy bukiet smakowo-aromatyczny, a konsument zyskuje alternatywę, delektuje się smakiem wina, ale bez procentów.
Sprzedaż alkoholi maleje, zarówno pod względem wartości, jak i wielkości, odpowiednio o -2,1% i -5,5%1mówi Anna Wagner, Client Business Partner w firmie NielsenIQ. Tymczasem warianty bezalkoholowe wydają się być odporne na te zawirowania i radzą sobie bardzo dobrze. Na tego typu produkty Polacy wydali już niemal 2 mld . Łączna ich sprzedaż plasuje trunki bezalkoholowe jako jedną z większych kategorii, w top 40 kategoriach FMCG w Polsce jakie monitoruje NIQ. Co więcej, nie tylko wydajemy na nie dużo, ale z roku na rok coraz więcej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy wzrost wartości sprzedaży o 5% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Ponadto rośnie również wolumen sprzedaży (+3,2%), a tym to nie wiele obszarów z branży alkoholowej może się pochwalić – zauważa przedstawicielka NielsenIQ.
Liderem kategorii 0% jest piwo, ale skutecznie depcze mu po piętach wino.
Wartość sprzedaży piwa rok temu rosła o ponad 15%, teraz nieco powyżej 2%. Wina są drugą kategorią, gdzie istotność wariantów bezalkoholowych jest największa. Tutaj takiego rażącego spowolnienia jednak nie ma. Wzrosty wartości sprzedaży win bezalkoholowych z ubiegłego roku były na poziomie 41%, obecnie nieco ponad 39%. Wśród nich królują wina musujące, których sprzedaż rośnie powyżej 30% (wartościowo i wolumenowo), ale najszybciej rozwijają się bezalkoholowe wina aromatyzowane i owocowe. Wydaliśmy na nie niemal 3 razy więcej niż rok temu – podsumowuje Anna Wagner. Wśród alkoholi mocnych warianty 0% są najbardziej popularne w kategorii ginu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy dynamika sprzedaży nie spowalnia.

Powiązane artykuły

Bezalkoholowe
bezalkoholowe, gin, prawo, rynek

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej potwierdził, że nazwa gin jest zastrzeżona wyłącznie dla produktów alkoholowych, zgodnie […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe

Marka bezalkoholowych koktajli i win Lyre’s ma nowe butelki, puszki i etykiety. Ich portfolio obejmuje […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe, rynek, zdrowie

Aż 55% Polaków stara się ograniczać spożycie alkoholu, a dla 64% piwo bezalkoholowe to dobra […]

Bezalkoholowe
bezalkoholowe

Toruńska receptura na bezalkoholowy grzaniec, gdzie główne nuty grają kwaśne owoce i przyprawy korzenne. Mamy […]

Bezalkoholowe
bitter, likier

Lucano Amaro Zero to wersja bezalkoholowa klasycznego włoskiego likieru Amaro Lucano, który tradycyjnie zawiera ok. […]

Partnerskie
Bezalkoholowe
bezalkoholowe, partnerskie

Coraz więcej osób szuka alternatyw dla alkoholu, które pozwalają cieszyć się smakiem, aromatem i kulturą […]

Bezalkoholowe
bary, bezalkoholowe

Firma CleanCo została założona w 2019 roku przez przedsiębiorcę i osobowość telewizyjną Spencera Matthewsa, znanego […]

Bezalkoholowe, Wydarzenia
bezalkoholowe, rynek

Oddział Corporate Ventures firmy Rémy Cointreau sfinalizował 24 lipca inwestycję w JNPR – francuską markę […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.