2 mld na 0%

Jak wynika z najnowszych obliczeń firmy badawczej NielsenIQ, na tego produkty z kategorii NoLo (non-alcoholic beverages) Polacy wydali już niemal 2 mld PLN. To więcej niż na oleje, herbatę czy ręczniki kuchenne.

Konsumenci prowadzą coraz zdrowszy tryb życia, świadomie wybierają alkohole premium, warianty o obniżonej zawartości alkoholu, rezygnują z wysokoprocentowych wódek, ale także coraz częściej odchodzą od piwa – tłumaczy Joanna Dolęga-Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska. – To otwiera przestrzeń, w której my od dawna już jesteśmy bardzo aktywni, mowa o jakościowych winach musujących i całej kategorii bezalkoholowych zamienników. Zmieniający się profil konsumenta traktujemy jako impuls do rozwoju. Mamy w portfolio dwie wiodące marki – Freixenet oraz Mionetto. To przede wszystkim wina musujące w wariancie białym oraz różowym, ale też odalkoholizowane wina spokojne. Co ważne – to nie są „napoje winopodobne”, tylko wina jakościowe, z których delikatnie usunięto alkohol. Technologia daje nam dziś niesamowite możliwości – nie tracimy struktury wina, zachowujemy bukiet smakowo-aromatyczny, a konsument zyskuje alternatywę, delektuje się smakiem wina, ale bez procentów.
Sprzedaż alkoholi maleje, zarówno pod względem wartości, jak i wielkości, odpowiednio o -2,1% i -5,5%1mówi Anna Wagner, Client Business Partner w firmie NielsenIQ. Tymczasem warianty bezalkoholowe wydają się być odporne na te zawirowania i radzą sobie bardzo dobrze. Na tego typu produkty Polacy wydali już niemal 2 mld . Łączna ich sprzedaż plasuje trunki bezalkoholowe jako jedną z większych kategorii, w top 40 kategoriach FMCG w Polsce jakie monitoruje NIQ. Co więcej, nie tylko wydajemy na nie dużo, ale z roku na rok coraz więcej. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy wzrost wartości sprzedaży o 5% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Ponadto rośnie również wolumen sprzedaży (+3,2%), a tym to nie wiele obszarów z branży alkoholowej może się pochwalić – zauważa przedstawicielka NielsenIQ.
Liderem kategorii 0% jest piwo, ale skutecznie depcze mu po piętach wino.
Wartość sprzedaży piwa rok temu rosła o ponad 15%, teraz nieco powyżej 2%. Wina są drugą kategorią, gdzie istotność wariantów bezalkoholowych jest największa. Tutaj takiego rażącego spowolnienia jednak nie ma. Wzrosty wartości sprzedaży win bezalkoholowych z ubiegłego roku były na poziomie 41%, obecnie nieco ponad 39%. Wśród nich królują wina musujące, których sprzedaż rośnie powyżej 30% (wartościowo i wolumenowo), ale najszybciej rozwijają się bezalkoholowe wina aromatyzowane i owocowe. Wydaliśmy na nie niemal 3 razy więcej niż rok temu – podsumowuje Anna Wagner. Wśród alkoholi mocnych warianty 0% są najbardziej popularne w kategorii ginu. W ciągu ostatnich 12 miesięcy dynamika sprzedaży nie spowalnia.

Zostaw komentarz

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.