Alembik i Alkoteki

Alembik Polska SA wyemituje kolejną serię akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. Środki pozyskane z emisji w limicie do 1 mln euro przeznaczy na dalsze skalowanie biznesu, otwarcia kolejnych lokali – Alkotek i rozwój nowej marki kraftowych trunków Palikot. Pierwsza partia sygnowanych nazwiskiem Janusza Palikota wódek trafiła właśnie do sklepów Żabka.

W Alkotekach dostępne będzie również wyselekcjonowane jedzenie komponujące się pod konkretne alkohole. Pierwsze dwa lokale: Młoda Polska z Wrocławia i Czarcia Łapa z Lublina, już wkrótce otworzą swoje destylarnie w ramach projektu Alembik Polska. Do sieci dołączy także Tap Room w Tenczynku. Szefową kuchni Młodej Polski jest Beata Śniechowska, zwyciężczyni MasterChef Polska, autorka książek kulinarnych, nominowana przez Gault & Millau jako kobieta szef roku 2019.
W 2020 roku odbyła się pierwsza emisja akcji Alembik SA, która spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem inwestorów społecznościowych. Spółka zebrała 4,2 mln zł z ponad 1200 inwestycji. Środki zostały przeznaczone na produkcję i zakup alembików oraz inwestycje w wódkę Kraft Palikot i lokal Czarcia Łapa w Lublinie.
Janusz Palikot zapowiedział właśnie drugą emisję crowdfundingową Alembik Polska SA. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway i rozpocznie się 30 września. Dokumenty informacyjne zostaną opublikowane w przeddzień emisji.
Spółka chce dołączać do sieci kolejne lokale, których docelowo ma być 10. W trakcie pandemii zrewidowała swój plan biznesowy i zamiast tworzenia Alkotek w kooperacji z istniejącymi restauracjami, będzie stawiać na w pełni własne lokale. W momencie uruchomienia pierwszych pięciu lokali rozpocznie prace nad aplikacją umożliwiającą m.in. dokonanie rezerwacji, na którą środki również pozyskiwane były w pierwszej emisji. Alembik Polska SA chce także rozwijać autorski projekt wódek Palikot. Celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 000 butelek miesięcznie już w 2022 roku. Z tego względu planowane jest zwiększenie skali produkcji, na co również potrzebne będą inwestycje.
Zawsze chciałem zrobić swoją wódkę – Wódkę Palikota. Marzyłem o tym od 40 lat, czyli od kiedy zajmuję się produkcją alkoholu. Wypuściłem na rynek Żołądkową Gorzką, Dorato, Lubelską Cytrynówkę, Fresco, Cin Cin, Piwo BUH, Wódkę BUH oraz Tenczyńska Okovita. Teraz spełnia się moje marzenie. To najlepsze co zrobiłem – Wódka Kraft Palikot trzy smaki: żyto, jęczmień, ziemniak – powiedział Janusz Palikot.
Wódka kraft Palikot bazuje na innowacyjnej recepturze łączącej dwie oddzielne technologie – rektyfikacji, która służy głównie do produkcji wódki oraz destylacji, która służy do produkcji okowit i whisky. Jest wódką mocną, ale przez połączenie z destylatem uzyskuje krągły smak. Wódka dostępna jest w trzech wariantach: ziemniak, żyto i jęczmień.
Informacje o kampanii można znaleźć na stronie crowdway.pl.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!
Zniżka EARLY BIRD -10% do 31 marca.

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.