Ambra spodziewa się spadku sprzedaży wina

Zarząd Ambra SA opublikował raport w związku z epidemią koronawirusa. „Negatywny wpływ epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 polega do tej pory przede wszystkim na znacznym ograniczeniu sprzedaży w kanałach dystrybucji obejmujących dostawy do gastronomii (HoReCa) oraz poprzez prowadzoną przez Grupę sieć specjalistycznych sklepów winiarskich i alkoholi premium Centrum Wina i Distillers Limited. Sprzedaż w tych kanałach dystrybucji odpowiada za około 15% całkowitej sprzedaży Grupy.

Sprzedaż w pozostałych kanałach dystrybucji realizowana jest bez zakłóceń z tendencją spadkową w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Przy czym odnośnie do tych kanałów sprzedaży Spółka nie dysponuje – na obecnym etapie – wystarczającą wiedzą, aby jednoznacznie określić możliwy poziom ewentualnego spadku sprzedaży.
Zarząd na bieżąco monitoruje oraz analizuje rozwój sytuacji, sprzedaż, przepływy środków pieniężnych oraz zadłużenie w celu podjęcia ewentualnych dalszych działań zmierzających do zabezpieczenia działalności Grupy.
Do dnia sporządzenia niniejszego raportu spółki Grupy nie odnotowały znaczących problemów z dostępnością surowców, materiałów i towarów. Wysokie stany magazynowe umożliwiają niezakłóconą sprzedaż i produkcję zdecydowanej większości asortymentu przez okres kilku najbliższych miesięcy.
Z uwagi na wysoką sezonowość konsumpcji wina największa część przychodów ze sprzedaży Grupy odnotowana jest w drugim kwartale roku obrotowego, tj. czwartym kwartale roku kalendarzowego. Wysoka sezonowość przychodów skutkuje kumulacją wyniku finansowego w tym okresie. Z tego względu wpływ epidemii COVID-19 na przychody i wyniki finansowe Grupy po zakończeniu tego okresu jest znacząco niższy niż gdyby epidemia miała miejsce w okresie świąteczno-noworocznym.
W perspektywie średnioterminowej pogorszenie sytuacji ekonomicznej i nastrojów konsumenckich spowoduje zmniejszone zakupy produktów Grupy, przy czym skala możliwego spadku konsumpcji i sprzedaży jest w chwili obecnej trudna do oszacowania. Z uwagi na dynamicznie zmieniające się okoliczności, zarząd obecnie nie jest w stanie w wiarygodny sposób oszacować rozmiaru wpływu epidemii na sytuację operacyjną i finansową spółki i jej Grupy Kapitałowej, nie mniej – w najlepszej ocenie zarządu – na podstawie przeprowadzanych analiz, zarówno ciągłość działalności operacyjnej jak i płynność finansowa są zabezpieczone”.
Ambra pod marką Centrum Wina/Distillers Limited prowadzi w Polsce 30 sklepów specjalistycznych, z których działają obecnie tylko 3. Zaopatrywała ok. 1500 punktów gastronomii.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.