Bezalkoholowe, Wydarzenia
rynek, wino

Bezalkoholowo

Bezalkoholowo

Udostępnij:

Lider kategorii prosecco w Polsce – firma Henkell Freixenet Polska – umacnia segment produktów bezalkoholowych i wprowadza do swojego portfolio nowości. Obok odnoszącego sukcesy sprzedażowe wariantu non alco w linii Mionetto, rozbudowana pod tym kątem została także marka Freixenet. Powód? Rosnąca świadomość produktowa konsumentów, a także moda na zdrowy tryb życia, w którym alkohol zostaje odstawiony na boczny tor – tłumaczy firma.

Produkty bezalkoholowe zwiększają swój udział w rynku – tak wynika z obserwacji firmy Henkell Freixenet Polska. – Rosnąca świadomość produktowa konsumentów, a także moda na zdrowy tryb życia, w którym alkohol zostaje odstawiony na boczny tor, to mocne argumenty przemawiające za tym, że kategoria będzie cały czas się rozwijała i rosła w siłę – uważa Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska.
Produkty bezalkoholowe odpowiadają na inne potrzeby niż ich standardowi prekursorzy – podkreśla ekspert.
– Sięgają po nie na przykład kierowcy, ale nie tylko. To oferta skierowana do osób będących na diecie czy – ze względu na stan zdrowia – niemogących pić alkoholu. Kiedy w gronie rodziny czy znajomych wznoszony jest jakiś toast, osoby niepijące alkoholu także mogą uczestniczyć w celebracji. Produkty te maję więc także rolę socjalizującą – mówi Tomasz Potrzebowski.
Henkell Freixenet Polska w sposób znaczący rozwija wariant bezalkoholowy pod marką Mionetto. W minionym roku sprzedaż Mionetto 0% odnotowała dynamikę wielokrotnie wyższą niż cały segment produktów non alco.
– Cieszymy się niezmiernie, że nasi konsumenci z taką otwartością i entuzjazmem zareagowali na wariant bezalkoholowy w linii Mionetto. Dlatego na bazie tych doświadczeń, podjęliśmy decyzję o rozbudowaniu w tym zakresie naszej drugiej marki – Freixenet. Jest tu cały wachlarz możliwości. W zależności od indywidualnych preferencji, konsument ma do wyboru wersję musującą, a także wina spokojne: białe, czerwone i różowe. Dzięki produktom non alco zagospodarowujemy nowe obszary konsumpcji, które nie stanowią konkurencji dla oferty win z zawartością alkoholu – mówi Hanna Hausman, kierownik marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska.
Z obserwacji firmy wynika, że produkty bezalkoholowe i niskoprocentowe trafiają w gusta współczesnych konsumentów. Także definicja „dobrej zabawy” nabiera dziś zupełnie innego znaczenia. – Z pewnością każda generacja wchodzi w dorosłe życie z innym bagażem doświadczeń. Generacja Z wyrosła w pełnej dostępności internetu, a bycie w ciągłym zasięgu  stało się w ich przypadku swego rodzaju normą. Taki styl życia nie pozostaje bez wpływu na postawy konsumenckie. To właśnie trend low alcohol i non alco doskonale odpowiada na potrzeby tego pokolenia. Nie rezygnować z celebrowania przy jednoczesnym  pozostawaniu „on line” – to wydaje się być istotną potrzebą, która staje się kluczowym wyzwaniem. Producenci z naszej branży powinni być na nie gotowi – podsumowuje Hanna Hausman.

Powiązane artykuły

Wydarzenia

Wesołych, spokojnych i pełnych radości Świąt Bożego Narodzenia, wypełnionych chwilami wytchnienia, ciepłem rodzinnych spotkań oraz […]

Wydarzenia
rynek

Jak informuje Portalspozywczy.pl, w okresie styczeń-wrzesień 2025 wartość sprzedaży alkoholi spadła o ok. 5%, a […]

Wydarzenia
bourbon, destylarnie, rynek, whiskey amerykańska

Świat obiegła niespodziewana wiadomość, gigant amerykańskiej whiskey, należąca do Suntory Global Spirits destylarnia James B. […]

Partnerskie
Bezalkoholowe
bezalkoholowe, partnerskie, rynek

Segment No/Low jest obecny na targach ProWein w Düsseldorfie od trzech lat, a edycja 2026 […]

Wydarzenia
prawo, rynek

18 grudnia prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie ustawy istotne dla branży alkoholowej – zwiększającą podwyżki […]

Wydarzenia
rynek

CEDC wprowadza nową linię Soplica Let’s Party – cztery owocowe warianty smakowe: Soplica Let’s Party Ananas & […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.