Degustacja wódek Kasztelańskich

Polmos Józefów po upadłości wraca na rynek już nie tylko Wódką z Czerwoną Kartką, ale też serią wódek Kasztelańskich (czy kiedyś jeszcze wróci Kasztelańska leżakująca w dębowych beczkach i gdzie podziały się zapasy z dawnego Polmosu?). Dostałem do spróbowania cztery z sześciu wypuszczonych nowych Kasztelańskich, zabrakło mi czystej i grejpfrutowej. Kiedyś „kolorowe” wódki Polmos Józefów wypuszczał pod marką Biznesowa, były one jednak kiepskiej jakości i wcale mnie nie dziwi, że nowy właściciel postanowił wykorzystać dużo lepiej kojarzącą się markę. Nie jest jednak tak, że pod nazwą Kasztelańska wlewane są stare receptury Biznesowych, są to podobne smaki, ale jednak zarówno receptury, jak i moc trunków, zmieniono. Poniżej moje wrażenie z degustacji: wiśniowej, porzeczkowej, cytrynowej i bitter. Wszystkie mają 37,5%.


Kasztelańska Wiśniowa – zupełnie przyzwoita, zdecydowanie lepsza niż dawna Biznesowa. W nosie lekko pestkowa, bardziej w stylu Cherry Cordial niż Wiśni z Pestką (patrząc na dawna ofertę Polmosu Józefów). Ma delikatny aromat amaretto i głębiej wiśni. Smak wybitnie deserowy – w ustach czekoladki mon cheri, podoba mi się ten smak, może ciut za słodki, ale jako dodatek do lodów bardzo pasuje. Według mnie w niczym nie ustępuje dawnej Cherry Cordial, choć jest od niej bardziej słodka, ale jakościowo porównywalna.  2.5/5
Kasztelańska Porzeczkowa – zupełnie przyjemny aromat czarnej porzeczki. W ustach za dużo czuć spirytus, ale poza tym jest nieźle – cierpka, owocowa, finisz bardziej słodki. Nie jest źle.  2/5
Kasztelańska Cytrynowa – aromat skórek i koncentratu, smak sztuczny, w dodatku za dużo cukru. Ta im zupełnie nie wyszła. Pozostaje w ustach gorzkawy, nieprzyjemny smak.  1/5
Kasztelańska Bitter – aromat kardamonu, anyżu, karmelu i skórek pomarańczy, w ustach dochodzą cynamon i goździki, może też lukrecja w finiszu. Klasyczny krajowy bitter słodko-wytrawny.  2/5

Podsumowując – nowe produkty Polmosu Józefów trzymają poziom minimum, czyli adekwatnie do półki cenowej. Poza cytrynówką nie tylko nie odstają od konkurencji, ale lokują się z powodzeniem w wyższej połowie stawki. Najlepiej pić dobrze schłodzone.

 

 

SONY DSC SONY DSC

SONY DSC SONY DSC

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!
Zniżka EARLY BIRD -10% do 31 marca.

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.