jeden z najbardziej znanych aperitifów, robionych na bazie wzmacnianego wina i ziół oraz przypraw korzennych, w tym przede wszystkim chininy. Recepturę opracował w 1846 roku Joseph Dubonnet – co ciekawe – na zamówienie francuskiego ministerstwa wojny, które szukało łatwego do przyswajania trunku, zawierającego dużą dawkę chininy, leku chroniącego przed malarią. Dubonnet, zanim trafił do barów, był trunkiem żołnierzy Legii Cudzoziemskiej. Trunek obecnie ma 14,8%, początkowo miał 16%. Fermentacja wina zostaje przerwana poprzez dodanie neutralnego mocnego alkoholu, gdy ma ono w sobie jeszcze dużo cukru. Słodycz z winogron pozwoliła przełamać ciężki, bardzo gorzki smak chininy, choć są tu także inne składniki. W aromacie i smaku czuć m.in. wiśnie czy suszone śliwki. Kiedyś oferowany był w wersjach Rouge, Blanc i Gold (ten ostatni z dodatkiem wanilii i pomarańczy, pozostałe na bazie czerwonego lub białego wina). Obecnie są tylko Rouge i Blanc, od niedawna w nowych butelkach. Dubonnet jest niezwykle popularnym składnikiem wielu klasycznych koktajli. m.in. Dubonnet Manhattan czy Dubonnet Mint Julep, bardzo udanie miesza się z ginem. Szczyt popularności likieru przypadał na lata 70., kiedy w kampanii reklamowej wystąpiła Pia Zadora. Od 1976 roku właścicielem marki jest Pernod Ricard. Produkowany jest we Francji oraz w USA.
Reklama z 1978 roku z udziałem Pia Zadory