Na rynku debiutuje marka Dwa Bracia, to autorski projekt braci Zołocińskich na unikatowe toniki do ginu, prosecco i innych koktajli. Na początek klasyczny tonik oraz ginger ale, nie są to napoje gazowane, lecz skoncentrowane syropy barowe, jedną buteleczką można wykorzystać do wielu koktajli.
Składniki w postaci świeżych owoców, ziół, trawy cytrynowej i najważniejszego – kory chinowca, która daje charakterystyczną goryczkę, są poddane długiemu procesowi wolnego warzenia. O ile w tonikach powszechnie dostępnych chinina jest pozyskiwana za pomocą procesów chemicznych, to tutaj zastosowano naturalną ekstrakcję składników. Najpierw warzona jest kora chinowca i przyprawy – tak powstaje gorzki napar, dopiero później dodawane są naturalne soki z cytrusów – oczywiście nie z koncentratu, dzięki czemu zachowują swoje prozdrowotne właściwości. Na końcu dodawany jest syrop z agawy – zdrowa i lepsza w smaku alternatywa dla cukru.
– Koncept powstał z potrzeby. A my potrzebowaliśmy dobrego toniku. Jesteśmy rodziną, która lubi spędzać czas pichcąc, biesiadując i konsumując trunki niebanalne. Każda rodzinna impreza jest u nas trochę wyprawą w nieznane – lubimy eksperymentować i rozkoszować się później uzyskanymi smakami. W ten sposób każde spotkanie pozostaje w pamięci, kojarząc się z ucztą dla zmysłów, a w szczególności jednego z nich, czyli smaku – opowiada Łukasz Zołociński.
– Jeśli chodzi o jedzenie nigdy nie idziemy na kompromisy, składników może być niewiele ale muszą być one najwyższej jakości. Nigdy nie uznawaliśmy półproduktów, sztucznych składników czy dodatków. W letnie wieczory lubimy pić orzeźwiający gin & tonic a w dzień espresso tonic, lub soft drinki. Niestety, smak przemysłowych toników zawsze pozostawiał wiele do życzenia. Zatem w całkiem naturalny sposób przyszło nam do głowy stworzyć własną recepturę, opartą wyłącznie na naturalnych składnikach z najwyższej półki, oraz bez użycia procesów chemicznych – dodaje współtwórca marki.
Receptury powstały w wyniku wielokrotnych prób warzenia, z użyciem różnych proporcji składników. Bracia Zołocińscy za każdym razem wybierali kilka wersji, które przekazywali do degustacji i oceny, dzięki czemu powstała ostateczna wersja optymalna smakowo.
Trwają prace nad wersją toniku słodzonego syropem z pędów sosny. W planach są kolejne smaki, dedykowane zarówno do koktajli alkoholowych, jak również do soft drinków. Na początek do sprzedaży trafią dwie pojemności, po 250 i 500 ml. Sugerowana w detalu cena za 250 ml to 39 zł (z 250 ml syropu można uzyskać ok. 15 drinków, intensywność toniku można regulować zależnie od preferencji konsumenta).
– Chcemy dotrzeć do odbiorców, którym koncept jest bliski, myślimy o nawiązaniu współpracy z destylarniami, manufakturami, które prezentują podobne podejście do swoich produktów. Planujemy wprowadzać limitowane serie sezonowe, które powstaną z lokalnych polskich składników. W pierwszej fazie chcemy sprawdzić jakie jest zainteresowanie produktem. Jeśli okaże się on rozwojowy, jesteśmy gotowi na intensywną pracę i współpracę – mówi Łukasz Zołociński.
Klasyczny tonik to w zapachu sporo albedo grejpfruta, pomarańcze, igliwie, wrzosy, czarny bez, lawenda. Wytrawny, głęboki zapach z kwiatowymi nutami. W smaku są żywiczność i kwiatowość, grejpfruty i morele, cytryny, limonki, gorzko-kwaśne. Kwaskowy, limonkowy, długi finisz. Świetna przyprawa do negroni czy klasycznego G&T.
Dżindżer Ale to intensywny zapach imbiru, ale też cytrusy. Smak pikantny – imbir, ale i pieprz wyczuwalny, jest też spora kwasowość, jak w hibiskusie. W koktajlu pikantny imbir i kwaskowość, nawet limonka także bardzo wyraźne.