Spirits, Wydarzenia
bary

Dwaj Bracia – kraftowy tonik nowej generacji

Dwaj Bracia – kraftowy tonik nowej generacji

Udostępnij:

Na rynku debiutuje marka Dwa Bracia, to autorski projekt braci Zołocińskich na unikatowe toniki do ginu, prosecco i innych koktajli. Na początek klasyczny tonik oraz ginger ale, nie są to napoje gazowane, lecz skoncentrowane syropy barowe, jedną buteleczką można wykorzystać do wielu koktajli.

Składniki w postaci świeżych owoców, ziół, trawy cytrynowej i najważniejszego – kory chinowca, która daje charakterystyczną goryczkę, są poddane długiemu procesowi wolnego warzenia. O ile w tonikach powszechnie dostępnych chinina jest pozyskiwana za pomocą procesów chemicznych, to tutaj zastosowano naturalną ekstrakcję składników. Najpierw warzona jest kora chinowca i przyprawy – tak powstaje gorzki napar, dopiero później dodawane są naturalne soki z cytrusów – oczywiście nie z koncentratu, dzięki czemu zachowują swoje prozdrowotne właściwości. Na końcu dodawany jest syrop z agawy – zdrowa i lepsza w smaku alternatywa dla cukru.
– Koncept powstał z potrzeby. A my potrzebowaliśmy dobrego toniku. Jesteśmy rodziną, która lubi spędzać czas pichcąc, biesiadując i konsumując trunki niebanalne. Każda rodzinna impreza jest u nas trochę wyprawą w nieznane – lubimy eksperymentować i rozkoszować się później uzyskanymi smakami. W ten sposób każde spotkanie pozostaje w pamięci, kojarząc się z ucztą dla zmysłów, a w szczególności jednego z nich, czyli smaku – opowiada Łukasz Zołociński.
– Jeśli chodzi o jedzenie nigdy nie idziemy na kompromisy, składników może być niewiele ale muszą być one najwyższej jakości. Nigdy nie uznawaliśmy półproduktów, sztucznych składników czy dodatków. W letnie wieczory lubimy pić orzeźwiający gin & tonic a w dzień espresso tonic, lub soft drinki. Niestety, smak przemysłowych toników zawsze pozostawiał wiele do życzenia. Zatem w całkiem naturalny sposób przyszło nam do głowy stworzyć własną recepturę, opartą wyłącznie na naturalnych składnikach z najwyższej półki, oraz bez użycia procesów chemicznych – dodaje współtwórca marki.
Receptury powstały w wyniku wielokrotnych prób warzenia, z użyciem różnych proporcji składników. Bracia Zołocińscy za każdym razem wybierali kilka wersji, które przekazywali do degustacji i oceny, dzięki czemu powstała ostateczna wersja optymalna smakowo.
Trwają prace nad wersją toniku słodzonego syropem z pędów sosny. W planach są kolejne smaki, dedykowane zarówno do koktajli alkoholowych, jak również do soft drinków. Na początek do sprzedaży trafią dwie pojemności, po 250 i 500 ml. Sugerowana w detalu cena za 250 ml to 39 zł (z 250 ml syropu można uzyskać ok. 15 drinków, intensywność toniku można regulować zależnie od preferencji konsumenta).
– Chcemy dotrzeć do  odbiorców, którym koncept jest bliski, myślimy o nawiązaniu współpracy z destylarniami, manufakturami, które prezentują podobne podejście do swoich produktów. Planujemy wprowadzać limitowane serie sezonowe, które powstaną z lokalnych polskich składników. W pierwszej fazie chcemy sprawdzić jakie jest zainteresowanie produktem. Jeśli okaże się on rozwojowy, jesteśmy gotowi na intensywną pracę i współpracę – mówi Łukasz Zołociński.

Klasyczny tonik to w zapachu sporo albedo grejpfruta, pomarańcze, igliwie, wrzosy, czarny bez, lawenda. Wytrawny, głęboki zapach z kwiatowymi nutami. W smaku są żywiczność i kwiatowość, grejpfruty i morele, cytryny, limonki, gorzko-kwaśne. Kwaskowy, limonkowy, długi finisz. Świetna przyprawa do negroni czy klasycznego G&T.
Dżindżer Ale to intensywny zapach imbiru, ale też cytrusy. Smak pikantny – imbir, ale i pieprz wyczuwalny, jest też spora kwasowość, jak w hibiskusie. W koktajlu pikantny imbir i kwaskowość, nawet limonka także bardzo wyraźne.

Powiązane artykuły

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Alkohole dnia
sotol

Sotol z Durango, trzy odmiany agawy: texanum, cedrosanum, wheeleri. Zabutelkowany z mocą 43%. Marka należy […]

Degustacje
degustacje, whisky

18 grudnia Dom Whisky zaprasza o godz. 18.00 na degustację „Torfowa whisky – niejedno ma […]

Wydarzenia
rynek
TuttoFood 2026 w Mediolanie zapowiada rekordową frekwencję, rosnący udział zagranicznych wystawców oraz silną reprezentację międzynarodową, w tym sekcję Beverage i Mixology Experience.
Alkohole dnia
tequila

Delikatny aromat – słodycz miodu, ziemistość, delikatna nuta korzenna, cynamonowa, kwiatowa, różana, słodka morela, mango. […]

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.