W czerwcu do sprzedaży trafiła wódka Finlandia w nowych butelkach. Inspiracją dla najnowszej odsłony wódki były natura oraz fiński design. Projekt kontynuuje, trwającą ponad pół wieku, tradycję opakowań z motywem topniejącego lodu, zachowując delikatne żłobienia. Nowością jest granatowy kolor nakrętki, banderoli na szyjce oraz etykiety, która teraz umieszczona została w nowym, bardziej widocznym miejscu. Ponadto na froncie butelki pojawiają się grawerowane renifery, a na etykiecie miedziane słońce – elementy symbolizujące nieskazitelnie czystą naturę, wskazujące równocześnie na miejsce, w którym produkowana jest wódka.

Komentarze

Komentarze

  1. W sklepach już gdzieniegdzie jest, ale cena dziwna, 0,5 czystej kosztuje tyle ile teraz 0,7 starej smakowej, a 0,7 nowej czystej kosztuje tyle, ile litr starej czystej, tak jakby była lepsza wódka w szkle albo po prostu wraz z nowym szkłem nowe, wyższe ceny.

  2. Dotyczy to też smakowych:

    https://www.packagingoftheworld.com/2018/04/finlandia-vodka-redesign.html

    Uważam osobiście, że przerost formy nad treścią, nie wiem co im przeszkadzał poprzedni wzór. Żłobienia mają sugerować, że lód topnieje i spływa przy obracaniu flakonu, może to jest na plus ewentualnie.

    Przyjrzałem się też flaszce bliżej, nakrętka jest koloru błękitu kobaltowego (PB74), współgra ta barwa z oranżowym tekstem i słońcem, jako kontrast symultaniczny, żeby bardziej waliło po oczach-czyli odróżniało się na półce. Tym błękitem może też być błękit pruski (PB27), który jest często mylony z nieistniejącym granatem (kolor granatowy jako grenat istnieje owszem, ale jest to barwa czerwona: https://fr.wikipedia.org/wiki/Grenat_(couleur) ), sam zaś grenat jest mylony z kolejnym wymysłem czyli pokutującym w Polsce ‚bordo’, które jest tak naprawdę czerwienią albo różem chinakridonowym (PR206)

  3. Pisze Pan nowy wygląd tej wódki. Mi jednak ona przypomina Finlandię sprzed trzydziestu lat, oprócz butelki, a umieszczenie etykiety na dole jest dla mnie jest złym pomysłem, ale zapewne jednak specjaliści od marketingu wiedzą lepiej.

    • Zgadzam się – nawiązują do wyglądu butelki z lat 80/90. Jak dla mnie to też jest błąd i duży krok w tył. Mi się nie podoba! Finlandia miała w Polsce największa sprzedaż z wódek zagranicznych. Przewiduję, że im to spadnie. Sobieski tez zmienił butelkę i spadek sprzedaży o 75% zanotował.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Subskrypcja newsletter

Najnowsze wpisy wprost do Twojej skrzynki e-mail