Guangzhou, Shenzhen, Chengdu, Wuhan, Tianjin, Beijing, Hangzhou i Shanghai – czyli osiem największych chińskich miast w tydzień. Tak wyglądał plan wielkiego torunée po Chinach w wykonaniu Marka Posłusznego – ambasadora Ginu Lubuskiego. To pierwsza taka forma wsparcia marki na rynku zagranicznym. Co ciekawe, produkowany w Toruniu Gin Lubuski jest ginem nr 6 na całym rynku chińskim, a numer 4 w kanale HoReCa.
W ciągu tygodnia Marek Posłuszny, pięciokrotny mistrz świata w dziedzinie barmanów flair, wieloletni ambasador Ginu Lubuskiego, odwiedził osiem największych chińskich miast.
W wyselekcjonowanych lokalach był gościem specjalnym – występując w roli barmana, serwował drinki, a także przeprowadzał szkolenia, prezentując możliwości przygotowania koktajli na bazie produktów z linii Lubuski. Ten, kto zna Polaka, wie, że za barem potrafi zrobić prawdziwe show.
– Ostatni raz byłem w Chinach w 2018 roku i niesamowite jest to, jak szybko zmienia się ten kraj, jego obywatele, a jeżeli chodzi o kulturę koktajlową, to również profile smakowe i upodobania Chińczyków – relacjonuje Marek Posłuszny. – Bywałem w Chinach wielokrotnie i zawsze było tak, że preferowane były drinki słodkie i słodko-kwaśne, a tym razem większość gości szukała smaków wytrawnych, kwaśnych, gorzkich, na pewno mniej słodkich niż w poprzednich latach. Gin Lubuski wykorzystywany jest tam głównie w drinkach typu short oraz long. Często stanowi bazę słodko-kwaśnych kombinacji w stylu sour cocktails, a także różnorodnych musujących koktajli typu Spritz czy Collins o smakach lekkich, orzeźwiających i nie za słodkich – zauważa barman.
Pokazać świat marki
– To jedna z form wsparcia marki na rynku zagranicznym – przyznaje Anna Sakalakis, zastępca dyrektora ds. eksportu w firmie Henkell Freixenet Polska. – Gin Lubuski jest obecny w Chinach od 2011 roku i jest już czwartym ginem w kanale HoReCa. Stawiamy sobie kolejne cele i chcemy jeszcze bardziej poprawiać naszą pozycję na tym rynku. Cała akcja pozwoliła dotrzeć do dużej ilości nowych konsumentów i zaprezentować im świat naszej marki. Warto zaznaczyć, że Chińczycy są bardzo aktywni w social mediach, dla wielu z nich to ważna forma komunikacji. Dzięki publikowanym przez uczestników szkoleń i klientów baru filmikom i zdjęciom, nasz partner w Chinach estymuje wielomilionowy zasięg w mediach społecznościowych. Był to z pewnością kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii biznesowej – mówi Anna Sakalakis.
Made in Poland
Gin Lubuski, jeden ze sztandarowych produktów firmy Henkell Freixenet Polska, to najpopularniejszy gin w Polsce. Jego receptura jest niezmienna od 1987 roku. Do wersji Original sukcesywnie dołączają kolejne – np. warianty infuzowane smakami cytrusów, ziół i owoców. Na sklepowych półkach znaleźć można m.in. Gin Lubuski Bitter Orange, Lubuski Fresh Lime, Lubuski Botanic Light czy Lubuski Free.
Od 2009 roku marka należy do firmy Henkell Freixenet Polska.