Kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze

Wyborowa Pernod Ricard uruchomiła w Zielonej Górze nową platformę, umożliwiającą integrację procesów logistycznych i produkcyjnych w jednym miejscu. Nowa inwestycja przyczyni się do poprawy efektywności kosztowej w dystrybucji, pozwoli też na większą elastyczność i rozszerzenie rynku obsługiwanego przez zakłady w Zielonej Górze, zatrudniające obecnie 115 osób.


Zielona Góra jest dla Wyborowa Pernod Ricard kluczowym miejscem na mapie Polski. To właśnie tu rozlewane są wódki: Luksusowa, Wyborowa, Ostoya czy Pan Tadeusz. Trafiają one stąd na lokalny rynek jak również na eksport. Rozbudowa zakładu umożliwia umocnienie pozycji firmy na rynku mocnych alkoholi. Wielkość nakładów inwestycyjnych związanych z modernizacją Zakładów Produkcyjnych tylko na przestrzeni ostatnich trzech lat wyniosła około 40 mln złotych.
Wyborowa Pernod Ricard ma jedne z najnowocześniejszych zakładów tego typu w Europie, a w ramach dalszego rozwoju i rozbudowy infrastruktury produkcyjnej w kolejnych latach, planuje dalsze inwestycje.
– Polskie wódki z naszego portfolio, które tu powstają, to doskonałej jakości produkty cenione zarówno w Polsce jak i za granicą. Inwestycje Grupy Pernod Ricard w Zakłady w Poznaniu i Zielonej Górze są niezbitym dowodem na to, jak cenne są one w ramach całego portfolio produktowego Grupy. Własne centrum logistyczne pozwoli szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku, a także poprawi efektywność kosztową tego procesu. Już teraz miesięczna produkcja alkoholu w Zielonej Górze wynosi ponad 3 mln litrów, trafiających do blisko 500 odbiorców. Dzięki powstaniu platformy mogliśmy również zwiększyć zatrudnienie – powiedział Guillaume Girard-Reydet, dyrektor zarządzający Wyborowa SA oraz regionu Pernod Ricard Central Europe.
Od momentu przyłączenia zakładów produkcyjnych w Zielonej Górze do Grupy Pernod Ricard nakłady na inwestycje wzrosły czterokrotnie.
– Naszym celem jest tworzenie produktów najwyższej jakości, które znajdą uznanie w oczach konsumentów. Fakt, że dysponujemy nowoczesnymi maszynami oraz rozwiązaniami technologicznymi sprawia, że możemy pozwolić sobie na innowacyjne rozwiązania produktowe. W kolejnych latach dalej będziemy budować siłę naszych marek – dodaje Artur Otta, dyrektor Zakładów Produkcyjnych Wyborowa Pernod Ricard.

Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2025

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.