Spirits, Wydarzenia
destylarnie, wódka

Kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze

Kolejna inwestycja Wyborowa Pernod Ricard w Zielonej Górze

Udostępnij:

Wyborowa Pernod Ricard uruchomiła w Zielonej Górze nową platformę, umożliwiającą integrację procesów logistycznych i produkcyjnych w jednym miejscu. Nowa inwestycja przyczyni się do poprawy efektywności kosztowej w dystrybucji, pozwoli też na większą elastyczność i rozszerzenie rynku obsługiwanego przez zakłady w Zielonej Górze, zatrudniające obecnie 115 osób.


Zielona Góra jest dla Wyborowa Pernod Ricard kluczowym miejscem na mapie Polski. To właśnie tu rozlewane są wódki: Luksusowa, Wyborowa, Ostoya czy Pan Tadeusz. Trafiają one stąd na lokalny rynek jak również na eksport. Rozbudowa zakładu umożliwia umocnienie pozycji firmy na rynku mocnych alkoholi. Wielkość nakładów inwestycyjnych związanych z modernizacją Zakładów Produkcyjnych tylko na przestrzeni ostatnich trzech lat wyniosła około 40 mln złotych.
Wyborowa Pernod Ricard ma jedne z najnowocześniejszych zakładów tego typu w Europie, a w ramach dalszego rozwoju i rozbudowy infrastruktury produkcyjnej w kolejnych latach, planuje dalsze inwestycje.
– Polskie wódki z naszego portfolio, które tu powstają, to doskonałej jakości produkty cenione zarówno w Polsce jak i za granicą. Inwestycje Grupy Pernod Ricard w Zakłady w Poznaniu i Zielonej Górze są niezbitym dowodem na to, jak cenne są one w ramach całego portfolio produktowego Grupy. Własne centrum logistyczne pozwoli szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku, a także poprawi efektywność kosztową tego procesu. Już teraz miesięczna produkcja alkoholu w Zielonej Górze wynosi ponad 3 mln litrów, trafiających do blisko 500 odbiorców. Dzięki powstaniu platformy mogliśmy również zwiększyć zatrudnienie – powiedział Guillaume Girard-Reydet, dyrektor zarządzający Wyborowa SA oraz regionu Pernod Ricard Central Europe.
Od momentu przyłączenia zakładów produkcyjnych w Zielonej Górze do Grupy Pernod Ricard nakłady na inwestycje wzrosły czterokrotnie.
– Naszym celem jest tworzenie produktów najwyższej jakości, które znajdą uznanie w oczach konsumentów. Fakt, że dysponujemy nowoczesnymi maszynami oraz rozwiązaniami technologicznymi sprawia, że możemy pozwolić sobie na innowacyjne rozwiązania produktowe. W kolejnych latach dalej będziemy budować siłę naszych marek – dodaje Artur Otta, dyrektor Zakładów Produkcyjnych Wyborowa Pernod Ricard.

Powiązane artykuły

Degustacje
degustacje, koniak, likier

8 grudnia odbyło się spotkanie w cyklu Mocny Poniedziałek i degustację koniaków Meukow. Historia marki […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Pernod Ricard zaprezentowało trzecią edycję Ballantine’s 40YO The Moment. Pierwsza The Remembering ukazała się w […]

Wydarzenia
whisky blendowana, whisky szkocka

Od stycznia 2026 roku nowym master blenderem szkockich whisky w Pernod Ricard zostanie Kevin Balmforth, […]

Alkohole dnia
absynt

Nowa receptura absyntu o mocy 68%, produkowanego przez Mundivie w serii Krakow’s Home of Craft […]

Wydarzenia
likier
Podczas Warsaw Spirits Competition zadebiutują dwie limitowane edycje Klaudiusza Szurgota, w tym Cytrynówka Częstochowska z Marakują, dostępna wyłącznie 9 stycznia w limitowanych ilościach.
Degustacje
degustacje, rum
19 grudnia Dom Whisky organizuje online spotkanie edukacyjne poświęcone marce Don Papa, prowadzone przez brand ambasadora Marcina Szymę.
Wydarzenia
gin, muzeum

Legendarny producent ginu Beefeater ogłosił, że z końcem 2025 roku jego destylarnia w Londynie zaprzestanie […]

Partnerskie
Wydarzenia
partnerskie, rynek
Nicolas Krantz od 1 stycznia 2026 obejmie stanowisko CEO Wyborowa Pernod Ricard i regionu CEE, zastępując Fabrice’a Audana, który po 40 latach kariery przechodzi na
Przewijanie do góry
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.