Kravt & Co.

Firma powstała w październiku 2019 roku. Jej udziałowcami są ludzie z pasją tworzenia i dążenia do bezkompromisowej jakości i smaku – Joanna Bujarska-Ciszek i Mikołaj Ciaś, obydwoje od lat związani z branżą spirytusową i napojową, m.in. z CEDC, Marie Brizard i The Coca-Cola Company. Wiosną 2020 roku zadebiutowała ich wódka Kruk – w dwóch wersjach, z polskiego żyta i polskiego ziemniaka, obydwie o mocy 41,6%. To krótkie partie, po 2000 litrów. Każda butelka ręcznie numerowana, opatrzona numerem serii. Ręcznie rozlewane i etykietowane. Długo leżakowane w kadziach.

– Rzemiosło to dbałość o szczegóły, dlatego jesteśmy przy produkcji na każdym jej etapie – mówi Mikołaj Ciaś. – Receptura jest naszym autorskim pomysłem, do którego dochodziliśmy przez sześć miesięcy prób i błędów. Nie przypadkowo wódka ma 41,6%. Przy tej mocy uzyskaliśmy smak i zapach, na którym nam zależało. Nie wykluczone, że kolejne partie będą miały inną zawartość alkoholu. Przed rozlaniem do butelek wódka tygodniami leżakuje. Dzięki tym zabiegom oddajemy w ręce klientów doskonałą Polską Wódkę, której wyróżnikiem jest jakość i doskonały smak.
– Chcieliśmy zrobić wódkę mocną, bo wódka jest typowo męskim trunkiem – mówi Joanna Bujarska-Ciszek. – Ale ma rozgrzewać dopiero po przełknięciu, a aromat i smak mają być delikatne. Zanim podjęłam decyzje o produkcji własnej wódki, poznałam dogłębnie tajniki procesu jej tworzenia. Dlatego pracujemy nad projektem, zaczynając od surowca i gorzelni i nadzorujemy każdy etap jej powstawania.
Kruk to propozycja przede wszystkim dla sklepów specjalistycznych i winiarskich oraz segmentu HORECA. Rekomendowana cena wódki Kruk to 69,99 zł za 0,5 l i 99,90 za 0,7 l. – Myślimy w przyszłości o owocowych destylatach, nalewkach oraz leżakowaniu wódek. Mamy do wykorzystania przestrzeń majątku Nakomiady, gdzie narodziła się idea stworzenia wódki Kruk w tym gotyckich piwnic z XIV wieku, pozostałości po strażnicy krzyżackiej, gdzie stała temperatura 10-12 stopni tworzy idealny mikroklimat do starzenia alkoholi – mówi Joanna Bujarska-Ciszek.
– Naszym działaniom towarzyszy misja odtworzenia tradycji rzemieślniczych Polskich Wódek – dodaje Mikołaj Ciaś. – Możemy być dumni z tej wielowiekowej tradycji i konkurować z kategoriami jak bourbon i whisky. Dobra wódka, podobnie jak whisky, powinna być pita lekko schłodzona w szklance z grubego szkła, ewentualnie z kostką lodu. W ten sposób pijący doceni zalety prawdziwej polskiej slow-wódki jaką bezsprzecznie jest Kruk Wódka Manufakturowa. Jesteśmy dumni z tego, co robimy, nie bez kozery każda butelka opatrzona jest naszymi podpisami – Wódki Manufakturowe Kruk to produkty stworzone dla pasjonatów wódek i dobrego życia! – mówi Mikołaj Ciaś.

Scroll to Top
Spirits logotyp czarny

Dostęp zablokowany

Nie spełniasz wymogów dotyczących wieku użytkowników strony.
Warsaw Spirits Competition 2024

Rejestracja otwarta

Zgłoś swoje uczestnictwo w festiwalu!

Spirits logotyp czarny

Czy ukończyłeś/aś 18 lat?

Treści na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych.